سومین جلد «جزیره‌ی بی‌تربیت‌ها»، در راه نمایشگاه کتاب

سومین جلد از مجموعه طنز پرمخاطب جزیره‌ی بی‌تربیت‌ها نوشته شهرام شفیعی توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چاپ و راهی بازار کتاب شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نخستین جلد این مجموعه در سال 1389 منتشر شد و طی این سال‌ها در شمار پرمخاطب‌ترین کتاب‌های مراکز کانون قرار گرفت.
بررسی میزان مطالعه‌ی اعضای کانون طی دوره‌ی زمانی 10 مرداد 1390 تا 31 تیر 1392 این اثر را با 39 هزار و 915 بار امانت به سومین کتاب مراکز کانون بعد از «گوسفندی که عصبانی بود، خیلی عصبانی» و «گروفالو» تبدیل کرد.
دو اثر نخست، کتاب‌های ترجمه‌ای بودند و در واقع جزیره‌ی بی‌تربیت‌ها سال گذشته عنوان پرخواننده‌ترین کتاب تالیفی کودکان ایران را در مراکز کانون سراسر کشور به خود اختصاص داد.
جلد دوم این مجموعه نیز در سال 1391 منتشر شد و تاکنون بیش از 16 هزار بار توسط اعضای مراکز کانون به امانت گرفته شده است.
شهرام شفیعی در جلد سوم این مجموعه داستان‌هایی را با عنوان «پاچه و مربا»، «خرید»، «فشار خون»، «نگه‌داشتن بچه»، «هدیه» و «هندوانه» در قالب طنز برای کودکان و نوجوانان آورده است.
داستان مجموعه‌ی «جزیره‌ی بی‌تربیت‌ها»  داستان پسر بچه‌ای است که در جزیره‌ی بی‌تربیت‌ها همراه با خانواده خود و عموی پدرش ـ که پادشاه جزیره است - زندگی می‌کند.
در ابتدای این کتاب آمده است: ما خانواده‌ی سلطنتی بی‌تربیت‌ها هستیم. البته سال‌هاست که کاخ به موزه تبدیل شده. مردم برای تماشا این‌جا می‌آیند و برای همین ما توی کاخ کار می‌کنیم. پادشاه، سرایدار کاخ است و ملکه، آشپزخانه را می‌چرخاند. من و خواهرم هم برای بازدید‌کننده‌های خسته، چارپایه می‌گذاریم و انعام می‌گیریم.
کتاب‌ «جزیره‌ی بی‌تربیت‌ها» برای گروه‌های سنی "ج" و "د" (سال‌های چهارم دبستان تا دوره اول متوسطه) با تصویرگری ندا عظیمی در 10هزار نسخه با قیمت 3هزار و دویست تومان دردسترس علاقه‌مندان قرارگرفته است.
این اثر در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.