انتشار فراخوان چهارمین جشنواره نقاشی رضوی

فراخوان چهارمین دوره‌ی نقاشی رضوی از سوی کارگروه کودک و نوجوان دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام‌رضا (علیه‌السلام) در کانون منتشر شد.

 به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بر اساس این فراخوان کودکان و نوجوانان در 3 گروه سنی(7 تا 9)، (10 تا 12) و (13 تا 17) سال می‌توانند آثار خود را  با موضوع‌های احادیث، صحابه، منسوبان، روایات و زندگی امام رضا(ع)  به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
بر همین اساس هر شرکت‌کننده می‌تواند تنها یک اثر را با استفاده از تکنیک‌های گوناگون نقاشی (به جز کلاژ برجسته) بر روی مقوا و در قطع 35× 25 به همراه فرم شناسنامه‌ی اثر ارسال کند.
هم‌چنین آثار باید به صورت انفرادی خلق شده و بدون کادربندی و قاب، در بسته‌بندی کاملاً تخت ارسال شود.
آثار ارسالی باید نقاشی کودک و نوجوان بوده و ردِ پا و نگاه بزرگ‌سال در آن نباشد و در جشنواره‌ها یا مسابقه‌های دیگر شرکت نکرده باشد.
در عین حال علاقه‌مندان می‌توانند تا 15 مرداد 93 آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی: تهران: خیابان فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان - معاونت فرهنگی ارسال کنند.
زمان داوری آثار از 1 تا 4 شهریور خواهد بود و به 8 اثر برتر در هر گروه سنی جوایزی شامل نشان رضوی جشنواره، لوح تقدیر، کمک هزینه‌ی سفر زیارتی مشهد مقدس اهدا و آثار در کتاب جشنواره به چاپ خواهد رسید.
این جشنواره در دوره‌های پیش با عنوان «یک تصویر از یک حدیث رضوی» در کانون استان‌های قم و کردستان برگزار شد در عین حال برخی از آثار نقاشی نیز در قالب جشنواره نام‌ها و نشان‌های رضوی در آذربایجان‌غربی ارایه می‌شد. 
این در حالی است که در این دوره، جشنواره‌های رضوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت متمرکز و از سوی دبیرخانه‌ی مرکزی آن در تهران برگزار و داوری می‌شود.
بر همین اساس شماره تلفن 88967421 و نمابر 88967414 برای ارتباط با دبیرخانه در نظر گرفته شده است.

فراخوان چهارمین جشنواره نقاشی رضوی