مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران: نشریات کودک را به خانواده معرفی کنید

معرفی نشریه‌ها و محصولات فرهنگی ویژه‌ی کودکان و نوجوانان به خانواده‌ها ضروری است و جای خالی آن در جامعه به وضوح احساس می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در جریان بازدید از نمایشگاه یازدهمین جشنواره ملی مطبوعات کودک و نوجوان در ساری، اهمیت معرفی نشریه‌های ویژه‌ی این گروه سنی را به خانواده‌ها مورد تاکید قرار داد و گفت: این مشکل باعث شده است تا بسیاری از خانواده‌ها نسبت به وجود این محصولات فرهنگی آشنایی کافی نداشته باشند.
جمشیدی در همین زمینه گفت که اگر مسوولان فرهنگی برای معرفی مطبوعات ویژه کودکان تلاش بیشتری  ارایه دهند به تناسب آن، خانواده‌ها هم علاقه‌مندی بیشتری برای استفاده از محصولات فرهنگی نشان خواهند داد.
وی با اظهار خرسندی از این که فضای مناسبی برای شناخت این محصولات در مازندران فراهم شده است، اذعان کرد که حتی خود او هم نیمی از این نشریات را پ‍یش از این ندیده بود.
مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری مازندران، فضای جشنواره را مفید ارزیابی و به خانواده‌ها توصیه کرد که از این نمایشگاه‌ بازدید کنند.
جمشیدی در عین حال خاطرنشان کرد: مادران می توانند با شناخت مناسب نسبت به نشریات موجود درنمایشگاه‌، فرزندان خود را به مطالعه‌ی این نشریات با ارزش تشویق کنند.
وی ادامه داد: مطالعه در بالابردن فرهنگ هرجامعه‌ای تاثیرگذار است و بدون توجه به حوزه فرهنگی نیز، گام برداشتن در مسیر توسعه امکان پذیر نیست.
این مسوول با انتقاد از این‌که در حال حاضر استفاده از بازی‌های رایانه‌ای فاقد آموزش‌های متناسب با فرهنگ غنی جامعه، در میان کودکان رواج یافته است، تصریح کرد: به‌منظور پیشگیری از ادامه این روند لازم است تا فرزندان‌مان را از زمان کودکی نسبت به نشریات و کتاب‌های مناسب آشنا کنیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، نشریات را جایگزین مناسبی برای بازی‌های یارانه‌ای دانست وادامه داد: مدارس واولیا دانش‌آموزان می‌توانند برای تشویق کودکان و نوجوانان از جوایزی مانند کتاب و نشریات مناسب استفاده کنند.
این مقام مسول با اشاره به این‌که همه مسوولان و ادارات باید در توسعه‌ی فعالیت‌های فرهنگی سهیم باشند و ارایه‌ی خدمات فرهنگی مناسب از سوی خانواده‌ها به فرزندان، نیاز اصلی جامعه است، افزود: با این اقدام فاصله‌ای که میان والدین و فرزندان به دلیل کمبود مطالعه پدید آمده است، کمتر می‌شود.
جمشیدی در ‍پایان ضمن قدردانی از برگزار کنندگان یازدهمین جشنواره ملی مطبوعات کودک و نوجوان در ساری گفت: کانون استان مازندران نشان داد که از لحاظ فرهنگی توانایی برگزاری این جشنواره را دارد .
یازدهمین جشنواره ملی مطبوعات‌، خبرگزاری‌ها ورسانه‌های مجازی کودک و نوجوان در 28 غرفه، از ابتدای اردیبهشت آغاز شده است و مراسم ‍پایانی آن روز چهارم اردیبهشت برگزار می‌شود.