لزوم راه‌اندازی نشریات ویژه کودکان و نوجوانان در مازندران

یک فعال رسانه‌ای مازندران از مسوولان فرهنگی استان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خواست که از انتشار نشریه‌های ویژه کودکان و نوجوانان حمایت کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علیرضا سعیدی کیاسری با بیان این‌که برگزاری جشنواره ملی مطبوعات‌، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی کودک و نوجوان در ساری رویداد ارزشمندی در حوزه‌ی مطبوعات مازندران محسوب می‌شود گفت: به عنوان یک فعال رسانه‌ای همواره دغدغه نداشتن نشریه تخصصی درحوزه کودک ونوجوان مازندران راداشته‌ام.
وی افزود: با مشاهده نشریات تخصصی استان‌های مختلف درنمایشگاه ملی مطبوعات، کمبود نشریات کودک و نوجوان استان مازندران را احساس کردم.
سعیدی با بیان این‌که میزبانی مازندران در یازدهمین جشنواره کودک و نوجوان می‌تواند سرآغازی برای راه‌اندازی نشریات ویژه کودک ونوجوان دراستان باشد افزود: با چاپ چنین نشریاتی می‌توانیم برخی از کمبودهای فرهنگی ناشی از نداشتن این محصولات فرهنگی را در استان مازندران، جبران کنیم.
وی یکی از دلایل نداشتن نشریات تخصصی مانند هفته‌نامه یا ماه‌نامه کودک ونوجوان درمازندران را افزایش هزینه تولید وتوزیع آن‌ها برشمرد وادامه داد: لازم است مسوولان فرهنگی استان وسرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای حمایت از این بخش وارد شوند.
این فعال رسانه‌ای شناخت مناسب نسبت به ویژگی‌های شخصیتی کودکان را لازمه تولید نشریه تخصصی دراین حوزه دانست وادامه داد: بخشی از این شناخت به خانواده‌ها ومقداری نیز به خود کودکان ونوجوانان باز می‌گردد.
یازدهمین جشنواره ملی مطبوعات کودک ونوجوان صبح روز 4 اردیبهشت 1393 با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.