معرفی برگزیدگان رسانه‌های مجازی، نشریه‌های کانونی و استانی

یازدهمین جشنواره ملی مطبوعات کودک و نوجوان، برگزیدگان خود را در بخش نشریه‌های کانونی و استانی و رسانه‌های مجازی معرفی کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل، هیأت داوران این بخش از جشنواره، رسانه‌های مجازی را تجربه‌ای نو در یازدهمین جشنواره ملی مطبوعات کودک و نوجوان دانست.
گروه داوری در بیانیه خود همچنین اضافه کرد: این عرصه با توجه به مخاطبان گسترده و فراگیری که دارد در جشنواره امسال مورد توجه قرار گرفت تا تلنگری برای فعالان رسانه و فضای مجازی برای تولید و خلق آثار جذاب و منطبق با نیاز و مصلحت بچه‌های ایرانی باشد.
داوران تأکید کردند آثار ارسالی در بخش‌های رسانه‌های مجازی جشنواره در نخستین تجربه از مؤلفه‌های لازم و حرفه‌ای برخوردار نبود.
بر همین اساس، هیأت داوران «نشریات کانونی» در بخش‌های «خبر» و «سرمقاله» کبرا بابایی از استان تهران را به عنوان برگزیده اعلام کرد.
همچنین جایزه گروه داوری در بخش‌ «تیتر» منتشر شده در نشریه فانوس شماره 28 صفحه 110 و «گزارش» منتشر شده در نشریه فانوس شماره 26 صفحه 25 هر دو به ملیحه حیدری از استان تهران تعلق گرفت.
در عین حال در بخش‌های «گفت‌وگو» جایزه هیأت داوران به فاطمه محمودی از استان تهران در نشریه بازبازک صفحه 19، بخش «مقاله» آزاده شفیعی از استان قزوین در نشریه رویش صفحه 20 آرزوهای رنگارنگ و بخش "داستان" زری عابدینی از استان آذربایجان شرقی در نشریه آخار، شماره 7 بهار 92 اختصاص داد.
بر همین اساس جایزه داوران در 3 بخش «شعر» برای اثر سطل عشق به بهرام شریفی از استان فارس در نشریه ققنوس، سال 6 شماره 18، بخش «عکس» به مریم آل‌مومن از استان چهارمحال و بختیاری منتشر شده در نشریه هفت گنبد ویژه‌نامه جشنواره قصه‌گویی و بخش «طرح گرافیکی» به فرزانه لطیفی از استان کرمانشاه برای طرح روی جلد نشریه شماره یک بیستون کرمانشاه اهدا شد.
در این میان در بخش «رسانه مجازی» جایزه هیأت داوران به «تیتر» محمدرضا رستم‌پور برای سایت کانون ایلام و «گزارش» علیرضا نوری کجوریان از خبرگزاری مهر استان مازندران برای گزارشی از انتخابات دانش‌آموزی تقدیم شد.
این گزارش می‌افزاید در سایر بخش‌های رسانه مجازی برگزیده‌ای معرفی نشده است.
در عین حال، در بخش «نشریات استانی» در بخش «شعر»، ابوذر افشنگ و مبینا دهرویه هر دو در روزنامه حرف مازندران تعلق گرفت.
بر همین اساس در سایر بخش‌های نشریات استانی، برگزیده‌ای شناخته نشد.
با توجه به اینکه روزنامه حرف اقدام به انتشار هفتگی آثار کودک و نوجوان کرده است در بخش نشریات استانی، هیأت داوران جشنواره، شکرالله رضازاده‌شرمه را به عنوان مدیر مسوول این روزنامه شایسته‌ی تقدیر دانست.
یازدهمین جشنواره ملی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی روز 4 اردیبهشت در ساری پایان یافت.