بازدیدکنندگان با سبک زندگی ایرانی اسلامی آشنا می‌شوند

غرفه فعالیت‌های دینی در بخش کودک و نوجوان بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با استفاده از شیوه‌های جذاب، بازدیدکننگان را با سبک زندگی ایرانی اسلامی آشنا می‌کند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این بخش احادیث و سخنان بزرگان دین در قالب کارت‌ بازی‌ها و مهره‌هایی تهیه شده که در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرد و در فضایی شاد به صورت گروهی این فعالیت ارایه می‌شود.
به گفته‌ی مربیان این بخش، در غرفه فعالیت‌های دینی و سبک زندگی با دعوت از کودکان و نوجوانان به مشارکت در بازی و سرگرمی و ایجاد فضایی صمیمی و دوستانه برخی از واژه‌های حدیث و سخنان بزرگان دین که بر روی کارت بازی‌ها نوشته شده در حین بازی مطرح و با استفاده از شیوه‌ی پرسش و پاسخ معنا و مفهوم آن‌ها بررسی و به مخاطبان یادآوری می‌شود.
هم‌چنین برای گروه‌های سنی کودکان نیز با استفاده از کارت بازی‌های «خدا دوست دارد، خدا دوست ندارد» که از تولیدات واحد سرگرمی‌های سازنده کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان است با خصلت‌ها و صفت‌های پسندیده و ناپسند آشنا می‌شوند.
در عین حال مربیان با کمک روحانی حاضر در این بخش به سوالات و ابهاماتی که گاهی ممکن است در زمینه‌های مختلف دینی در فکر و ذهن بچه‌ها ایجاد شده باشد، پاسخ می‌گویند.
گفتنی است بحث آموزش سبک‌زندگی ایرانی اسلامی با استفاده از شیوه‌های غیر مستقیم به کودکان و نوجوانان از فعالیت‌هایی مهمی است که در مراکز فرهنگی‌هنری کانون در سراسر کشور بسیار مورد توجه قرار دارد و در طول سال نیز در قالب‌های گوناگون جشنواره، سوگواره و ویژه‌برنامه‌های مناسبتی در مراکز کانون اجرا می‌شود.
بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که پیش از این قرار بود 25 تیر به کار خود پایان دهد از سوی ستاد برگزاری نمایشگاه تا 31 تیر 93 تمدید شده و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت 18 تا 24 با حضور در باغ موزه دفاع مقدس تهران از برنامه‌ها و فعالیت‌های بخش کودک و نوجوان  واقع در روبه‌روی مقبره شهدای گمنام بهره‌مند شوند.