‌برنامه‌های دهه کرامت در استان‌های سیستان و بلوچستان و مرکزی

با آغاز ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور کانون دو استان سیستان و بلوچستان و مرکزی نیز ویژه‌برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده‌اند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دهه کرامت از روز 6 شهریور هم‌زمان با روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله علیها) آغاز می‌شود و تا ولادت حضرت امام رضا(علیه‌السلام) ادامه می‌یابد.

نمایشگاه آثار رضوی کودکان در سیستان و بلوچستان
هم‌زمان با فرارسیدن دهه‌ی کرامت مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان آماده‌ی برگزاری باشکوه این‌روزها شدند.
براساس گزارش‌های رسیده، مراکز 27 گانه‌ی کانون استان با برگزاری برنامه‌های فرهنگی، ادبی و هنری مانند نمایش خلاق، قصه‌گویی، معرفی شخصیت و سرزمین، مسابقه‌های ورزشی، ادبی و هنری، برای اعضای خود، لحظه‌های شادی را برای آن‌ها پدید می‌آورند.
در همین ‌رابطه در زاهدان مرکز استان نیز همکاران فرهنگی، ادبی و هنری، با کمک یک‌دیگر، نمایشگاهی از آثار شرکت‌کنندگان در جشنواره‌ی کودک و نوجوان رضوی  را برپا کرده‌اند.
این ‌نمایشگاه شامل بخش‌هایی چون نشریه‌نگاری، نقاشی، خاطرات زیارت، داستان کوتاه، شعر رضوی و تعدادی از کارهای برگزیده‌ی کتاب‌سازی رضوی در دوره‌های گذشته ‌است که از ششم شهریورماه،‌ آغاز دهه‌ی کرامت، به مدت 10 روز برای بازدید اعضا و خانواده‌ها دایر است.
گفتنی‌است با توجه به جنگ نابرابر و کشتار افراد بی‌گناه در غزه، بخش ویژه‌ای از نمایشگاه آثار رضوی به نامه‌های اعضا در محکومیت این جنایت‌ها و هم‌دردی با کودکان غزه، اختصاص دارد.

آثار برتر کانون استان مرکزی نمایش داده می‌شود
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی نیز نمایشگاهی شامل آثار برتر قصه‌گویی، نقاشی، عکاسی، نشریه‌نگاری، نمایش‌نامه‌خوانی، شعر، داستان و خاطره و تحقیق و پژوهش برپا می‌کند.
این نمایشگاه قرار است از 8 شهریور به مدت 6 روز در اراک برگزار شود.
جشنواره ملی کودک و نوجوان رضوی کانون در چهارچوب دوازدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) و با هشت موضوع شامل «داستان کوتاه و خاطرات زیارت رضوی»، «نشریه‌نگاری کاغذی و الکترونیکی رضوی»، «قصه‌گویی رضوی»، «تحقیق و پژوهش رضوی»، «نمایش عروسکی رضوی»، «عکاسی رضوی»، «نقاشی رضوی» و «شعر رضوی» در ایام دهه کرامت برگزار می‌شود.