گرامی‌داشت دهه کرامت در مراکز فرهنگی و هنری کانون مازندران

ویژه برنامه‌های متنوعی هم‌زمان با دهه کرامت در مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران برگزار شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، برای بزرگ‌داشت دهه کرامت برنامه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی ویژه اعضای این کانون در 8 مرکز فرهنگی و هنری کانون استان مازندران با عنوان "بر رواق معطر باران" اجرا شده است.
بر همین اساس طبق شیوه‌نامه‌ی کانون استان مازندران برخی از عناوین و محتوای برنامه‌های پیشنهادی به مراکز داوطلب این طرح ارایه شد و مراکز نیز متناسب با شرایط و ظرفیت‌های خود برای بزرگ‌داشت این دهه برنامه‌های فرهنگی را اجرا می‌کنند.
در عین حال در مراکز فرهنگی و هنری پل سفید، مرکز فرهنگی و هنری رامسر، مرکز فرهنگی و هنری فریدونکنار و مرکز فرهنگی و هنری نشتارود، ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت همزمان با روز میلاد حضرت معصومه(س)به مدت 10 روز تا میلاد امام رضا‌(ع) برپاست.
گفتنی است از جمله برنامه‌های اجراشده در این مراکز می‌توان به نواختن زنگ کرامت، خوانش قرآن مجید، معرفی وقایع و شخصیت، خواندن زیارت خاصه در جوار سفره پهن شده رضوی، خواندن زیارت‌نامه حضرت معصومه‌(س)، پخش زنده زیارت حرم رضوی با نیت کردن توسط حضار، سخنرانی معاونت محترم پرورشی آموزش وپرورش، قصه تولد حضرت معصومه‌(س) از روی لوح فشرده آفتاب و مهتاب، شعر، مقاله و دکلمه توسط اعضا، قصه‌گویی اعضا، خط با نقش، یا امام رضا(ع) و اجرای کتیبه سفال‌گری رضوی اشاره کرد.
هم‌چنین در این ایام قرار است ساخت کبوتران توسط مربی فرهنگی با کمک اعضا صورت گیرد و در صحن امامزاده عبدالحق که (به روایتی برادر امام رضا (ع) است ) به پرواز درآید.
نقاشی بر روی شن که در محوطه بیرونی کانون صورت خواهد گرفت، معرفی شخصیت حضرت معصومه(س)، شعرخوانی، معرفی کتاب در خط مشی سفیران کتاب و کارگاه گل‌سازی(کاغذی)، مسابقه عکاسی و قصه‌گویی با موضوع رضوی برای اعضا از دیگر برنامه‌های اجرا شده این مراکز فرهنگی و هنری استان مازندران در این ایام است.