کمبود قوانین برای کودکان را جبران کنیم

عضو فراکسیون کودکان مجلس شورای اسلامی معتقد است در حوزه‌ی وضع قوانین برای کودکان و نوجوانان در کشور ما کمبودهای فراوانی احساس می‌شود که باید برای آن‌ها فکری کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علیرضا منظری‌توکلی، با اعلام این مطلب در عین حال گفت: ما در ایران هم مثل سایر کشورها قوانینی در مورد کودکان و نوجوانان داریم، ولی برخی از این قوانین اجرا نمی‌شود.
نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور ما در مورد کودکان، وجود آمار قابل توجهی از کودکان "کار" است، افزود: هدف از تشکیل فراکسیون کودک کمک به کودکان به‌ویژه کودکان بد‌سرپرست و کودکان کار است که به ‌واقع از وضعیت ناهنجاری در ایران برخوردارند. 
وی با ذکر این‌که تشکیل این فراکسیون با استقبال خوبی از سوی سایر نمایندگان مجلس روبه‌رو شد گفت : یکی ازمهم‌ترین اهداف ما تلاش برای استفاده از تجربیات سایر کشورها در ساماندهی امور کودکان و نوجوانان بود که تاکنون در همین زمینه اقدام‌های خوبی صورت گرفته است.
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی هم‌چنین کمبود پژوهش در مورد مشکلات کودکان و نوجوانان ایرانی را از جمله اصلی‌ترین مشکلات این عرصه عنوان کرد و گفت : متاسفانه تعداد تحقیق‌های معتبر و قابل استناد دراین مورد بسیار کم و ناچیز است در حالی‌که برای انجام صحیح هر اقدامی باید ابتدا از چند و چون آن مساله مطلع بود تا بتوان با چشمانی باز برای آن برنامه‌ریزی کرد .
عضو فراکسیون کودک مجلس در پاسخ به این سوال که درطول این یک‌سال چند لایحه برای تصحیح قوانین مرتبط با کودکان و نوجوانان به مجلس ارایه شده است گفت : اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم در این مدت هیچ لایحه‌ای دراین خصوص به صحن فرستاده نشده است، که دلیل آن شاید مشغله فراوان نمایندگان باشد درعین حال همگی برای بهبود وضعیت کودکان این آب و خاک مشتاقند.