حقوق کودکان در تمامی ابعاد پی‌گیری می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با یادآوری تشکیل دبیرخانه دایمی «هفته ملی کودک» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر لزوم پی‌گیری حقوق کودکان از طریق این دبیرخانه تاکید کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علی‌اصغر فانی با حضور در جشن «روز جهانی کودک» با بیان این مطلب گفت: این دبیرخانه ضمن برنامه‌ریزی به همین مناسبت، باید پی‌گیری برنامه‌های مربوط به کودکان در همه مسایل مربوط به آنان مانند مسایل تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش، برنامه‌های فرهنگی و هنری و در یک کلام حقوق کودکان در تمامی ابعاد آن را بر عهده داشته باشد.
وی تصریح کرد: نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و نقد و گفت‌وگو باید در مدارس سراسر کشور ما ساری و جاری شود. برای این کار باید فضای آزاد گفت‌وگو در مدارس شکل گیرد تا بچه‌ها بتوانند در بحث‌های مختلف آزادانه اظهار نظر کنند.
علی‌اصغر فانی یادآور شد: رییس جمهوری ما به دنبال احیای حقوق دانش‌آموزان، ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، اجازه نقد و انتقاد در بین دانش‌آموزان است و ما امیدواریم به کمک این دبیرخانه بتوانیم این امور را هرچه زودتر به بهترین وجه محقق کنیم.
وزیر آموزش و پرورش هفته‌ی گذشته در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواست که با تدوین اساس‌نامه‌ای دبیرخانه‌ای دایمی برای برگزاری این برنامه در سال‌های آینده با حضور سازمان‌ها و ارگان‌های فعال در عرصه‌ی کودک و نوجوان تشکیل دهد.

برچسب‌ها