کد خبر: 234643
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶
نقاشی کودکان جهان در تهران

به مناسبت هفته ملی کودک، نمایشگاه بین‌المللی دوسالانه نقاشی کودکان تهران، با شرکت آثاری از 32 کشور جهان برپا شده است0

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علی‌گنج‌کریمی مشاور مدیرعامل و مدیرکل کانون استان تهران، با اعلام این خبر گفت: در این دوره از نمایشگاه پس از فراخوان، بیش از 7 هزار اثر از کودکان 32 کشور جهان و ایران به دبیرخانه این نمایشگاه ارسال شد که در مجموع پس از داوری، 214 اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شده و در این نمایشگاه در معرض دید کودکان و علاقه‌مندان قرار گرفت .
وی با ذکر این‌که با همکاری و تلاش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون و ارسال فراخوان‌ها، بیش از 3800 اثر از کشورهای مختلف در اختیار دبیرخانه مسابقه قرار گرفت، افزود: بر اساس رای هیات داوران از بین آثار ارسالی، 2 اثر حایز دریافت طلای ویژه ، 10 اثر مدال طلا ، 30 اثر مدال نقره و 40 اثر مدال برنز شناخته شدند.
مدیرکل کانون استان تهران با ذکر این‌که 122 اثر نیز برای دریافت دیپلم افتخار برگزیده شده‌ است، گفت : در این میان کشور مکزیک با 1219 اثر بیشترین آمار نقاشی‌های خارجی ارسالی را به خود اختصاص داده است.
دبیر این جشنواره در خصوص کشوری که نقاشی کودکان آن بیشترین مدال و جوایز را از آن خود کرده است نیز گفت: بچه‌های کشور هندوستان با 14 مدال رنگارنگ رکورددار کسب مدال در بین کشورهای خارجی هستند.
گنج‌کریمی با ذکر این‌که آثار هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی دوسالانه نقاشی کودکان تهران، در دو بخش "آزاد" و "‌سفر" ارسال شده است، گفت: آثار ارسالی امسال از لحاظ آماری بیش از 3 برابر آمار سال گذشته بوده است.
وی با ذکر این نکته که نقاشی‌های دریافتی به کودکان 6 تا 16 سال تعلق دارند گفت: قرار است در روز 22 مهر، مراسم اختتامیه این نمایشگاه با حضور سفرای کشورهای شرکت‌کننده در نمایشگاه دوسالانه نقاشی کودکان تهران برگزار و هدایای برگزیدگان به آن‌ها یا نمایندگان‌شان تقدیم ‌شود.
براساس این گزارش، چین، هند، فیلیپین، آمریکا، تایلند ، اسلونی، استرالیا، روسیه و.... از جمله کشورهایی هستند که کودکان‌شان دراین نمایشگاه شرکت کرده و آثارشان را ارسال کرده‌اند .
 اولین دوره نمایشگاه‌های دوسالانه نقاشی کودکان تهران نخستین بار در سال 1378 با شرکت 39 کشور برگزار شد و پس از آن هر دو سال یکبار به صورت مستمر برگزار شده است.

از جمله نقاشی‌های به نمایش درآمده در این نمایشگاه می‌توان به نقاشی مراسم عروسی در روستا از کودکان روسیه، گل آفتابگردان از مجارستان، مادر و پدر از اسلونی، کلاغ‌ها از لهستان، مادر و دختر از هند و ده‌ها نقاشی دیگر اشاره کرد که از جمله آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه بزرگ و منحصر به‌فرد است.