سوق‌دادن پژوهش‌های جدید کانون به سمت کتاب و کتاب‌خوانی

معاون فرهنگی کانون خواستار سوق‌دادن رویکردهای جدید پژوهش در کانون به سمت کتاب و کتاب‌خوانی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محسن فضلی در نشست مشترک کارشناسان آموزش و تحقیقات کانون با بیان این مطلب افزود: ما باید یک تعریف مشخصی از پژوهش برای کودکان و نوجوانان داشته باشیم و ابعاد این کار را مشخص کنیم و تا زمانی که برنامه‌ریزی درستی برای پژوهش کودکان انجام نشود نمی‌توانیم پژوهش را به آنان آموزش دهیم.
فضلی با بیان این‌که مربی و کتاب‌خانه برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است افزود: محیط اصلی کانون، جایی که اعتبار کانون را احیا می‌کند، کتاب‌خانه و مربیان آن هستند؛ منظور از کتاب‌خانه آن مکانی است که پژوهش، بخش قابل توجهی از آن را تشکیل می‌دهد.
وی یادآور شد: کانون باید بیش‌ترین برنامه‌ریزی و بیش‌ترین بودجه را صرف کتاب‌خانه‌های خود کند. کتاب‌خانه قبله کانون است که باید اهمیت زیادی به آن داد.
معاون فرهنگی کانون با اشاره به این که از تجربه‌های خوب گذشته که در امر پژوهش انجام شده است، بهره بگیریم تصریح کرد: سرفصل‌های آموزشی در حوزه‌ی آموزشِ شیوه‌های پژوهش در کانون با توجه به رویکردهای جدید تغییر کند.
معاون فرهنگی کانون افزود: کارشناسان باید کمک کنند تا به یک چارچوب معین و مشخصی در امر پژوهش برسیم و تعریف مشخصی از آن داشته باشیم و مربی نمی‌تواند در این زمینه به تنهایی کاری انجام دهد.
فضلی یادآور شد: بهتر است در استان‌های بزرگ تمرکز کارشناس آموزش و تحقیقات بر روی پژوهش انجام شود.
وی درباره پژوهش‌های رضوی که در چند سال گذشته انجام شد گفت: پژوهش‌های رضوی کارشناسی شد و به این نتیجه رسیدم که نباید آن روند گذشته ادامه پیدا کند که البته تجارب زیادی را به دست آوریم.