چتر جدید آسمان نما و کوره پخت آثار سفالی کانون البرز رونمایی شد

چتر جدید آسمان نما و کوره پخت آثار سفالی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز رونمایی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در نخستین همایش بزرگ فن‌آوری فضایی، که به مناسبت روز ملی فضا، در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون البرز و هم‌زمان با دهه فجر، برگزار شد چتر جدید آسمان‌نمای کانون البرز نصب و کوره پخت آثار سفالی نیز افتتاح شد.
نماینده مردم کرج، اشتهارد، فردیس و آسارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش بر استفاده صحیح نوجوانان و جوانان از فن‌آوری‌‌های روز تأکید کرد و گفت: این نسل، باید به‌طور کامل از آسیب‌ها و تهدیدات و شیوه صحیح استفاده از هر فن‌آوری جدید به‌طور کامل آشنا شوند.
محمد جواد کولیوند افزود: امروز شاهدیم که دشمنان با به کارگیری فضاهای مجازی کاذب، در حال تخریب افکار نوجوانان و جوانان توان‌مند ایرانی هستند؛ پس هوشیار باشید و از امکانات و فن‌آوری‌های روز در جهت پیشرفت و اعتلای خود و ایران اسلامی بهره بگیرید.
این نماینده مجلس تصریح کرد: در طول 36 سال، ایران اسلامی ما از هر طرف مورد هجمه بیگانگان بوده است و آن‌ها سعی کرده‌اند به هر نحوی که می‌توانند جلوی پیشرفت ایرانیان را بگیرند؛ که تاکنون، شاهد انجام کارهای بی‌بدیل از سوی متخصصان ایرانی در عرصه‌های مختلف علمی از جمله پزشکی، دفاعی، نانو و فضا هستیم.
کولیوند خطاب به نوجوانان حاضر در این همایش گفت: به عنوان نماینده‌ی شهر شما در مجلس شورای اسلامی، تلاش‌مان بر این است که نسل جوان کشور را تقویت کنیم، چرا که این نسل جوان هستند که فردا کرسی‌های اصلی کشور را در اختیار خواهند گرفت.
علی‌رضا جلالی مدیر کل کانون البرز نیز در این نشست، گفت: از نوجوانان عزیز می‌خواهم که نهایت بهره را از این همایش علمی ویژه ببرند چرا که فرصت خوبی فراهم شده است تا یافته‌های علمی این عزیزان در قالب سخنرانی و نمایشگاه به شکل منظم و دسته‌بندی شده در اختیار ما قرار بگیرد.
در ادامه این همایش، کارشناسان پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی، کارشناس پژوهشکده سامانه‌های ماهواره‌ای و کارشناس پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی سخنان خود را با پخش کلیپ و فیلم‌های ویژه ارایه کردند.
بیان مقدمات کلی و تاریخچه درخصوص فضا و فضانوردی، تبیین جایگاه ایران در فضانوردی دنیا، نگاه آماری به فعالیت‌های فضایی ایران، توضیح پروژه‌های موفق زیست فضایی، طبقه‌بندی ماهواره‌ها و ارایه توضیحات درخصوص ماهواره امید از جمله مباحثی بود که توسط این کارشناسان مطرح شد.   
پخش چند سرود و گرفتن عکس یادگاری با «پیشگام»، میمون فضانوردی که توسط دانشمندان ایرانی به فضا پرتاب شد؛ از جمله برنامه‌های اجرا شده در این همایش بود.
هم‌چنین نمایشگاهی نیز با موضوع فن‌آوری فضایی، در حاشیه این مراسم برپا شده بود و کارشناسان پژوهشکده‌ها در خصوص آن توضیحاتی را به نوجوانان ارایه دادند.
این همایش با همکاری سه پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی، سامانه‌های ماهواره‌ای و سامانه‌های فضانوردی در کانون البرز برگزار شد.
گفتنی است؛ کانون البرز دارای یک رصدخانه و آسمان‌نما است که فعالیت‌های نجوم در آن دنبال می‌شود.