نقاشی از سفر زیارتی مشهد مقدس در قالب جشنواره امام رضا(ع)

کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به شرکت در مسابقه «نقاشی رضوی» تا یکم مرداد 1394 فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه کارگروه کودک و نوجوان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام ارسال کنند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «سفر زیارتی من به حرم امام رضا(ع)»، «مهربانی امام رضا(ع) و کودکان»، «خانواده‌ی من و حرم امام رضا(ع)»، «پاداش امام رضا(ع) و پرندگان حرم امام رضا(ع)» از محورهای موضوعی این رقابت است.
بر اساس فراخوان این مسابقه، آثار شرکت کنندگان در سه گروه سنی 7 تا 9 سال، 10 تا 12 سال و 13 تا 17سال مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
آثار باید در ابعاد 25 در 35 سانتی‌متر بر روی مقوا به دبیرخانه ارسال شود و استفاده از هر تکنیکی به غیر از کلاژ برجسته در این نقاشی‌ها آزاد است و البته دخالت مستقیم بزرگ‌سالان در فکر، ایده و اجرای اثر باعث حذف نقاشی از جریان داوری خواهد شد.
این در حالی است که با آغاز فصل تعطیلی مدارس در ماه‌های خرداد و تیر سفرهای زیارتی مردم ایران به مشهد مقدس افزایش می‌یابد و این امر فرصت مناسبی برای نقاشی کردن با موضوع‌های این مسابقه را در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می‌دهد.
دبیرخانه کارگروه کودک و نوجوان جشنواره رضوی که در اداره کل آفرینش‌های فرهنگی کانون واقع در خیابان حجاب تهران مستقر شده است؛ بهمن سال گذشته با انتشار یک فراخوان در 8 موضوع از علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد فرهنگی، مذهبی و هنری دعوت کرده بود.
گفتنی است فراخوان کارگروه کودک و نوجوان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) از سوی کانون، با 8 موضوع «نقاشی»، «خوش‌نویسی»، «داستان کوتاه»، «شعرخوانی و مشاعره»، «معرفی شخصیت»، نشریه‌نگاری (کاغذی)، «قصه‌گویی بین‌المللی» و «معرفی کتاب» (کتاب‌سازی) در پایگاه اطلاع‌رسانی کانون به نشانی www.kanoonnews.ir منتشر شده است.