قصه‌های رضوی بار دیگر در جشنواره امام رضا(ع)

قصه‌گویان رضوی بار دیگر برای شرکت در سیزدهمین جشنواره امام‌رضا(ع) آماده می‌شوند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دبیرخانه کارگروه کودک ونوجوان این جشنواره با انتشار فراخوانی مهلت شرکت در این مسابقه را 10 مرداد 1394 تعیین کرده است.
علاقه‌مندان باید در زمان تعیین شده آثار خود را به دبیرخانه کارگروه کودک و نوجوان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام ارسال کنند.
این مسابقه شامل بخش مربیان کانون، بخش آزاد (همکاران بازنشسته‌ی کانون، معلمان، دانشجویان، روحانیون و کارکنان سایر نهادهای فرهنگی) است.
بر اساس فراخوان این مسابقه، شیوه‌ی اجرای این رقابت در دو بخش بدون ابزار و با ابزار است که در بخش بدون ابزار قصه‌گو بدون استفاده از ابزار خاص و تنها با بهره‌گیری از توانایی و خلاقیت خود مانند کلام، صدا، حرکات ویژه، بیان و تغییر صدا به اجرای قصه‌گویی می‌پردازد و در بخش با ابزار، قصه‌گو با استفاده از هر نوع ابزاری مطابق معیارهای اخلاقی، کاری و تربیتی اجرا می‌کند.
توجه به مضامین احادیث رضوی در قصه‌ها، مد نظر قرار دادن اعتبار روایی قصه‌ها و پرهیز از اجرای نمایشی از نکات قابل توجه قصه‌گویان است.
علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه باید فیلم قصه‌گویی خود را در قالب  لوح فشرده به همراه پیوست‌های مربوط در شیوه‌نامه به دفاتر کانون استان خود ارسال کنند.
دبیرخانه کارگروه کودک و نوجوان جشنواره رضوی که در اداره‌کل آفرینش‌های فرهنگی کانون واقع در خیابان حجاب تهران مستقر شده است؛ بهمن سال گذشته با انتشار فراخوانی در 8 موضوع از علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد فرهنگی، مذهبی و هنری دعوت کرده بود.
گفتنی است فراخوان کارگروه کودک و نوجوان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام‌رضا (علیه‌السلام) از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با 8 موضوع «نقاشی»، «خوش‌نویسی»، «داستان کوتاه»، «شعرخوانی و مشاعره»، «معرفی شخصیت»، «نشریه‌نگاری» (کاغذی)، «قصه‌گویی» و «معرفی کتاب» (کتاب‌سازی) در پایگاه اطلاع‌رسانی کانون به نشانی www.kanoonnews.ir منتشر شده است.