فعالیت‌های قرآنی کانون جذاب و اثرگذار است

بهره‌گیری از شیوه‌ها و تکنیک‌های فرهنگی‌هنری و ادبی، باعث می‌شود فعالیت‌های قرآنی و مذهبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در عین جذابیت، تاثیر بیشتری بر مخاطبان بگذارد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون در جریان بازدید از بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در تهران با بیان این مطلب تاکید کرد که بچه‌ها وقتی به یک شیوه‌ی هنری و ادبی علاقه‌مند می‌شوند این فرصت مناسبی را در اختیار ما قرار می‌دهد تا مفاهیم مذهبی و قرآنی را از این طریق در اختیار آن‌ها قرار دهیم و به نظر من تمامی فعالیت‌های کانون می‌تواند با این شیوه‌ها و با محتوای قرآنی، دینی و مذهبی ارایه شود.
وی که از سالن کودک و نوجوان نمایشگاه بازدید می‌کرد، شیوه‌های غیر مستقیم کانون برای بیان مفاهیم دینی را تفاوت عمده کانون با دیگر دستگاه‌ها برشمرد و گفت: این فعالیت‌ها در تمامی طول سال و در مراکز کانون اجرا می‌شود اما در ماه مبارک رمضان این برنامه‌ها را تقویت می‌کنیم.
حاجیان‌زاده با یادآوری تاریخچه برگزاری نخستین دوره‌های نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مرکز آفرینش‌های کانون و پس از آن مشارکت فعال کانون در اداره مسوولیت سالن‌های کودک و نوجوان نمایشگاه در سال‌های بعد، این امر را نشان‌دهنده اهتمام کانون به مسایل دینی و قرآنی دانست و خاطر نشان کرد امسال هم فعالیت‌های متنوعی برای کودکان و نوجوانان بازدید کننده تدارک دیده شده است. به واقع ما به جای محصول محور بودن در این نمایشگاه فعالیت محور هستیم.
مدیرعامل کانون تصریح کرد: والدین در سالن کودک و نوجوان نمایشگاه، ساعت‌ها به انتظار می‌نشینند تا فرزندان‌شان در کارگاه‌های هنری و ادبی کانون شرکت کنند و این نشان می‌دهد که استقبال خوبی از این بخش صورت گرفته است.
وی ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای تلاوت و انس بیشتر مردم با قرآن کریم عنوان کرد و گفت مردم در این ماه به صورت عمومی گرایش بیشتری به رویدادهای قرآنی دارند و نمایشگاه قرآن در همه‌ی این سال‌ها به سنتی حسنه برای حضور فعالان این عرصه و نمایش آثار قرآنی آنان تبدیل شده است.
به اعتقاد حاجیان‌زاده فضاسازی عمومی نمایشگاه قرآن در جامعه به انس بیشتر خانواده‌ها به ویژه کودکان و نوجوانان با قرآن منجر می‌شود چرا‌که در مسیر شکل‌گیری شخصیت بچه‌ها، گاهی جرقه‌ای مانند همین رویداد‌ها مسیر آنان را تغییر می‌دهد و ما باید با طراحی برنامه‌های جذاب، آنان را با این فضای قرآنی آشنا سازیم.
توصیه مدیرعامل کانون به مربیان کانون سراسر کشور - که این روزها در تابستان و در اوج فعالیت‌های خود حال و هوایی مذهبی و قرآنی به فضای کتاب‌خانه‌های کانون بخشیده‌اند - این بود که از چنین فرصتی استفاده و بچه‌ها و مراجعه‌کنندگان را با مفاهیم دینی، مذهبی و اهل بیت(علیم السلام) آشنا کنند.
حاجیان‌زاده شامگاه 9 تیر 1394 در باغ موزه دفاع مقدس محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حاضر شد و علاوه بر سالن کودک و نوجوان از بخش‌های دیگر این نمایشگاه نیز بازدید کرد.
صرف افطاری با مربیان کانون و گفت‌و‌گو با رادیو قرآن بخش دیگری از زمان حضور مدیرعامل کانون در نمایشگاه را به خود اختصاص داد.