اجرای نمایش «گل‌باقالی و روزه کله گنجشکی» در نمایشگاه قرآن

بازدیدکنندگان از بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در بخش کودک و نوجوان، شاهد اجرای نمایش «گل‌باقالی و روزه کله گنجشکی» کاری از بهناز مهدیخواه بودند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش که در دو شب گذشته با استقبال مخاطبان روبرو شده است، روز 12 تیر نیز در ساعت 22 برای علاقه‌مندان در بخش کودک و نوجوان نمایشگاه اجرا می‌شود.
بر اساس این گزارش، نمایش «گل‌باقالی و روزه کله گنجشکی» با تکنیک خیمه‌شب‌بازی و آهنگین برای گروه‌های سنی مختلف اجرا می‌شود و بهناز مهدیخواه، امیرحسین انصافی و رامین عبدالهی به ترتیب در نقش‌های خیمه‌شب‌باز، مرشد و کمانچه‌نواز ایفای نقش می‌کنند.
این نمایش با هدف آشنایی بچه‌ها با نمایش‌های سنتی و ارایه مفاهیم دینی به مخاطبان با استفاده از مضامین کتاب‌های درسی برای یادگیری بهتر از کتاب «هدیه‌های آسمانی» سال سوم دبستان برگرفته شده است.
گل‌باقالی فرزند 7 ساله مبارک و طیاره خانم است که می‌خواهد روزه بگیرد و بابا مرشد به او می‌گوید چون به سن تکلیف نرسیده باید روزه کله‌گنجشکی بگیرد و همه تلاش می‌کنند به او یاد بدهند چگونه این کار را انجام دهد بنابراین هرکدام از خاطرات کودکی خود می‌گویند تا به او بفهمانند اما هیچ‌کدام نمی‌توانند خوب توضیح بدهند و ادامه ماجرا...
بیست و سومین نمایشگاه قرآن کریم هر شب از ساعت 19 تا 24 در محل باغ موزه دفاع مقدس تهران واقع در بزرگراه حقانی، برقرار بوده و کودکان و نوجوانان می‌توانند به همراه خانواده‌های خود از برنامه‌ها و فعالیت‌های تدارک دیده شده تا پایان نمایشگاه استفاده کنند.