پایان نمایشگاه قرآن با حضور پررنگ کودکان

بخش کودک و نوجوان بیست و سومین نمایشگاه بین‌‌المللی قرآن کریم در حالی به کار خود پایان داد که خاطره‌های ماندگاری را در ذهن کودکان و نوجوانان بازدید کننده، بر جای گذاشت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ترویج سبک زندگی ایرانی‌ اسلامی مهم‌ترین محور برنامه‌های کمیته‌ کودک و نوجوان این دوره از نمایشگاه قرآن بود.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با برپایی غرفه‌های مسابقه‌ها و معماهای قرآنی، جُنگ قرآنی، داستان، شعر و خاطره، نقاشی، کاردستی و کلاژ، خوش‌نویسی، عروسک‌سازی، نمایش خلاق، بازی و سرگرمی، ظریف‌بری با چوب و پتینه، میزبان مخاطبان خود بود.
برپایی نمایشگاهی از تصاویر 14 کتاب دینی و مذهبیِ پیش‌کسوتانی هم‌چون بهرام خائف، پرویز اقبالی، رضا مکتبی، محمدعلی بنی‌اسدی، محمدحسین صلواتیان و... بر دیواره‌های یکی از غرفه‌ی کانون از دیگر فعالیت‌های بیست و یک روزه بخش کودک نمایشگاه قرآن بود.
کانون هم‌چنین با برپایی نقاشی زمینی در شب‌های برگزاری نمایشگاه از کودکان و نوجوانان بازدید‌کننده استقبال کرد.
اجرای ویژه برنامه‌هایی با حضور عمو اکبری و عمو ‌فیضی دو چهره تلویزیونی از جمله برنامه‌های کانون در بخش کودک و نوجوان به شمار می‌رفت.
اجرای تئاتر «گل باقالی و روزه کله گنجشکی» و برپایی 6 کارگاه‌ تصویرگری با موضوع‌های «مادر»، «دوستی(دوستان من کجا هستند؟ روزهاشان پرتقالی)»، «یک روز از زندگی»، «رویا»، «دوستی با طبیعت» و «آب» از دیگر فعالیت‌های کانون در بخش کودک و نوجوان بود.
بر همین اساس در برخی از شب‌ها به دلیل استقبال بازدید کنندگان به ویژه کودکان و نوجوانان، ساعت نمایشگاه تا یک نیمه شب تمدید شد.
بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 3 تا 23 تیر (7 تا 27 رمضان) در باغ موزه دفاع مقدس واقع در بزرگراه حقانی برگزار شد.