جشنواره‌ی اسباب‌بازی، افتتاح می‌شود

سمینار تخصصی یک‌روزه‌ی طراحی اسباب‌بازی و ابزارهای آموزشی در تهران در قالب برپایی سه میزگرد پژوهشی، آغازگر اولین جشنواره‌ و نمایشگاه ملی اسباب‌بازی خواهد بود.

بر اساس اعلام اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اولین جشنواره‌ و نمایشگاه ملی اسباب‌بازی که از دوشنبه 12 تا 16 مردادماه با حضور بیش از 80 طراح و تولیدکننده‌ی داخلی در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود، در روز آغاز کارش میزبان یک سمینار تخصصی در زمینه‌ی بررسی اصول طراحی، تولید و اقتصاد سرگرمی و اسباب‌بازی داخلی خواهد بود.
بر اساس این اعلام، روز دوشنبه علاقه‌مندان به مسایل نظری و پژوهش‌های کاربردی در حوزه‌های طراحی و ایده‌پردازی در توسعه‌ی صنعت اسباب‌بازی، اصول و روش تولید و همچنین مباحث کلان اقتصادی بازی و اسباب‌بازی، از ساعت 10 صبح تا 18 در سه سمینار گردهم می‌آیند تا آخرین دست‌آوردهای کاربردی پژوهش‌گران و دست‌اندرکاران را بشنوند.
در همین حال، اولین جشنواره‌ و نمایشگاه ملی اسباب‌بازی طی مراسمی با حضور مدیرعامل کانون، و تنی چند از مدیران و مسوولان فرهنگی کشور ساعت هشت و30 دقیقه صبح در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون خیابان حجاب افتتاح می‌شود.
در این روز، طراحان اسباب‌بازی پیش‌کسوت کشور در کنار جمعی از مدیران و سیاست‌گذاران فرهنگی و همچنین کارشناسانی از مراکز فرهنگی بین‌المللی در سه نشست دوساعته در سالن میزگردهای مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در ساعت‌های 10 تا 12 صبح، 13:30 تا 15:30 و در نهایت از 15:40 تا 17:30 آخرین نتایج پژوهش‌ها، تجربیات و پیشنهادهای خود را در سه زمینه‌ی طراحی و ایده، تولید و اقتصاد و توسعه‌ی صنعتی اسباب‌بازی با مخاطبان در میان می‌گذارند.
این جشنواره و نمایشگاه ملی از ساعت 10 صبح تا 8 شب، تا روز جمعه میزبان خانواده‌ها و علاقه‌مندان است، و علاوه بر بخش‌های متنوع نمایشگاهی، بخش فروش محصولات داخلی نیز با تخفیف‌های خاص نمایشگاه دایر خواهد بود.