برترین اسباب‌بازی‌های ایران کدام اند؟

در آیینی ویژه از برترین طراحان، تولیدکنندگان و واردکنندگان اسباب‌بازی کشور تقدیر می‌شود.

بر اساس اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اولین جشنواره و نمایشگاه ملی اسباب‌بازی عصر روز جمعه در مراسمی ویژه با حضور مسوولان کشور، از برترین‌های این حوزه در دو گروه اصلی طراحان و تولیدکنندگان تجلیل می‌شود.
این جشنواره در بخش‌های نمایشگاهی، موزه و غرفه‌های فروش درحالی برگزار می‌شود که از هفته‌ها قبل، گروه داوری با بررسی بیش از 500 عنوان اثر نمونه‌ی تولیدی و ثبتی، در اختتامیه‌ی جشنواره در زیرشاخه‌هایی چون اسباب‌بازی‌های «حرکتی، مهارتی»، «آموزشی و کمک آموزشی»، «فکری»، «فرهنگی‌هنری» و «الکترونیکی و رایانه‌ای» برترین‌ها را معرفی می‌کند.
قرار است در این آیین، که حجت‌الاسلام سید حسین شاهمرادی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون حضور دارند، ضمن تقدیر از طراحان و تولیدکنندگان، تقدیرنامه‌هایی نیز به برخی فعالان عرصه‌ی واردات اسباب‌بازی‌های آموزشی، فکری و کمک آموزشی اهدا شود.
محمدحسین فرجو، دبیر شورای نظارت بر اسباب‌بازی، دبیری این گروه داوری را بر عهده دارد، و آزاده بیات، فریبا کیهانی، بهزاد سلیمانی، آیدین مهدی‌زاده تهرانی، مهدی معینی، امیرحسن سلام‌زاده، جوانشیر بنیاب و جاوید مقدمی داوران این جشنواره هستند.
اختتامیه و آیین اهدای جوایز این جشنواره عصر روز جمعه 16 مرداد از ساعت 18 تا 20 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.
در همین حال، روز جمعه این نمایشگاه از ساعت 2 بعدازظهر کار خود را آغاز کرده، و تا ساعت 10 شب پذیرای بازدیدکنندگان است.