پنج دهه تصویرگری کتاب‌های کانون در موزه کودک

پنج دهه فعالیت بزرگان تصویرگری کتاب کودک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب نمایشگاه‌های دوره‌ای در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در اولین دوره این نمایشگاه که از روز 21 دی در گالری مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری خیابان حجاب تهران برپا شده است بیش از 80 اثر از هفت تصویرگر صاحب‌نام کتاب کودک طی سال‌های 1345 تا 1355 در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش در این نمایشگاه تلاش شده آثاری با تکنیک‌ها و سبک‌های مختلف تصویرگری از بزرگان این عرصه که درموزه کودک کانون نگه‌داری می‌شود به همراه اطلاعاتی از موفقیت‌ها و جوایزی که این آثار دریافت کرده است در پنج دوره‌ی مختلف به نمایش گذاشته شود.
بر همین اساس علاقه‌مندان می‌توانند نسخه اصلی نقاشی و تصویرگری کتاب‌هایی از قبیل: «پهلوان پهلوانان»، «شطرنج بازی کنیم»، « عبدالرزاق پهلوان»، « سفرهای سندباد» و «پیروزی» آثار علی‌اکبر صادقی و «کلاغ زرد»، «پس چندتا»، « خانه‌ حاج رحیم‌آقا کجاست» از پرویز کلانتری را  در این نمایشگاه ببینند.
هم‌چنین تصویرهایی از کتاب‌های «ماهی سیاه کوچولو»، «قهرمان»، «شهر ماران»، «آرش کمان‌گیر»، «جمشیدشاه» و «من و خارپشت و عروسکم» از آثار فرشید مثقالی و «حقیقت و مرد دانا» اثر مرتضی ممیز برخی دیگر از آثار عرضه شده در این نمایشگاه است
در همین حال تصویر کتاب‌های «باران شبنم»، «چوپان دریایی»، «ستاره» و «دخترک و گل نرگس» آثار آلن بایاش و تصویرگری کتاب‌های «باغ فرشته‌ها»، «چهارده قصه‌ی آسمانی»، «صدای ساز باران» و «دست کوچولو پا کوچولو» از غلامعلی مکتبی از دیگر آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه است.
اولین دوره نمایشگاه پنجاه سال با تصویرگران کتاب کودک در کانون با هدف مروری بر آثار شاخص این عرصه در سال‌های1345 تا 1355 از سوی موزه کودک کانون برپا شده و تا پایان بهمن 94 پذیرای بازدیدکنندگان است.