پرداختن به مفاهیم سیره اخلاقی امام رضا‌(ع) از اهداف جشنواره رضوی

مدیرکل کانون کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری چهاردهمین جشنواره رضوی در مراکز فرهنگی و هنری کانون این استان خبر داد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، عیسی گرجی‌زاده با اعلام این مطلب افزود: این جشنواره به صورت هم‌زمان در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور نیز برگزار خواهد شد و برترین‌ها به مرحله کشوری راه خواهند یافت.
مدیرکل کانون کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره رضوی از جمله جشنواره‌های ملی است که هر ساله در سراسر کشور برگزار می‌شود و کودکان و نوجوانان این استان نیز تاکنون به خوبی در این جشنواره درخشیده‌اند.
وی تصریح کرد: شعار امسال جشنواره رضوی «شمس‌الشموس، خورشید متانت و سخاوت» نام گرفته است که امیدواریم با استعانت از دو ویژگی بارز «متانت و سخاوت» امام رضا(ع) بتوانیم در راستای تحقق پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تشویق و ترغیب آن‌ها برای بهره‌مندی از چشمه گهربار رضوی و فرهنگ اسلامی گام برداریم. این مسوول، پرداختن به مفاهیم والای سیره اخلاقی امام رضا‌(ع)، توسعه مفاهیم دینی، تبلیغ و ترویج فرهنگ رضوی میان کودکان و نوجوانان، شناسایی استعدادهای برتر، پرورش و استفاده از آن‌ها، تقویت فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان بر اساس ارزش‌ها و نظام تعلیم و تربیت را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.
گرجی‌زاده با اشاره به این‌که چهاردهمین جشنواره رضوی در هشت بخش، ویژه گروه‌های سنی هفت تا 17 سال برگزار خواهد شد، یادآور شد: «قصه‌گویی»، «نشریه‌نگاری کاغذی»، «معرفی شخصیت ویژه مربیان»، «کار دستی»، «شعر سرایی»، «داستان‌نویسی»، «نقاشی» و «خوشنویسی» از بخش‌های مختلف این جشنواره است که اعضا می‌توانند بر اساس تمایل و علاقه‌مندی در این بخش‌ها شرکت کنند ضمن این‌که شرکت هم‌زمان در دو یا چند بخش، اشکالی ندارد.
وی زمان آغاز انتشار فراخوان این جشنواره را آبان سال 1394 عنوان کرد و گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره تا اول تیر سال 1395 فرصت دارند تا در این جشنواره شرکت کنند ضمن این‌که تا اواخر تیر 1395 باید آثار سراسر استان جمع‌آوری، ارزیابی، داوری و جمع‌بندی شده و برترین‌ها برای شرکت در مرحله کشوری انتخاب و معرفی شوند.
وی اضافه کرد: مراسم پایانی این جشنواره مرداد سال جاری هم‌زمان با دهه کرامت با حضور برگزیدگان سراسر کشور در مشهد برگزار خواهد شد.