نقاشی کودکان روستاهای گرمسار برای امام رضا(ع)

کودکان روستاهای گرمسار با موضوع امام رضا(ع)، نقاشی کشیدند و در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) شرکت کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اسماعیل قندالی مسوول کتاب‌خانه سیار روستایی کانون گرمسار استان سمنان با بیان این خبر افزود: این برنامه با هدف آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با زندگی و شخصیت حضرت امام رضا(ع) اجرا می‌شود و کودکان دبستان‌های «حافظ» و «مقداد» روستاهای «جلیل‌آباد»، «شه‌سفید» و «چندآب» با دستان کوچک خود و با استفاده احساس پاک و علاقه‌شان به امام رضا(ع) تصورات خود را از امام رئوف به روی کاغذ انتقال دادند.
قندالی نقاشی را یکی از مهم‌ترین را‌ه‌های پرورش خلاقیت و تربیت نسل آینده جامعه دانست و گفت: این هنر ماندگار، باعث می‌‌شود تا کودکان و نوجوانان در روندی خلاقانه، نقاشی را فرا بگیرند و مسایل مختلفی را که پیش‌روی دارند با تفکر و ابتکار به شیوه‌های نوین حل کنند.
چهاردهمین جشنواره رضوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سال 1395 هم‌زمان با دهه کرامت برگزیدگان خود را معرفی خواهد کرد اما مهلت ارسال آثار 1 تیر 1395 تعیین شده است.
برنامه‌های کارگروه کودک و نوجوان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با تکیه بر «متانت» و «سخاوت» دو ویژگی اخلاقی آن امام همام اجرا می‌شود.
گفتنی است فراخوان کامل مسابقه‌های کارگروه کودک و نوجوان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) از سوی کانون، با 8 موضوع «کاردستی»، «شعرسرایی»، «خوش‌نویسی»، «نقاشی»، «داستان‌نویسی»، «معرفی شخصیت»، «قصه‌گویی» و «نشریه‌نگاری» در پایگاه اطلاع رسانی کانون به نشانی www.kanoonnews.ir منتشر شده است.