دانستنی‌های قرآنی کودکان و نوجوانان در میدان مسابقه

کودکان و نوجوانان هر شب در ویژه برنامه‌ی «مهمانی مهر و نیایش» به مناسب ماه مبارک رمضان با برگزاری مسابقات قرآنی ضمن آشنا شدن با دانستنی‌های این کتاب آسمانی، خاطرات خوشی را ثبت می‌کنند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدحسین دیزجی مسوول برگزاری این مسابقات، هدف از برپایی این برنامه را تشویق بیش‌ از پیش کودکان و نوجوانان به مطالعه‌ی یگانه معجزه‌ی جاودان پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) اعلام کرد.
وی هم‌چنین افزود: یکی دیگر از اهداف برگزاری این مسابقه ترغیب کودکان و نوجوانان به انجام کار گروهی است که به همین خاطر آن‌ها در قالب گروه‌های چند نفره در فضای مسابقه حاضر می‌شوند و اطلاعات قرآنی خود را به اشتراک می‌گذارند.
از آن‌جا که هدف این برنامه افزایش میزان آگاهی‌ و ارتقا دانش قرآنی بچه‌ها است در صورتی که آنان نتوانند به پرسش‌های مطرح شده پاسخ صحیح بدهند اطلاعات کافی پیرامون آن سوال در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داده می‌شود.
این کارشناس کانون در ادامه گفت: در این رقابت که کودکان و نوجوانان با شوق و ذوق فراوان در آن شرکت می‌کنند معماهای متعددی هم‌چون ویژگی‌های آیات و سوره‌های قرآنی، پیامبران در کتاب وحی، نکته‌های خاص و استثایی قرآن، اسامی دیگر برخی سوره‌ها، اعداد و آمار قرآنی و هم‌چنین عبادت و نماز در قرآن مطرح می‌شود.
دیزجی یادآور شد: تلاش ما بر این است که تمامی شرکت‌کنندگان از یک حداقل هدیه فرهنگی به پاس حضور در این سنجش قرآنی با خود به یادگار ببرند و خاطرات خوشی را از حضور در این برنامه به خاطر بسپارند.
وی در ادامه اضافه کرد: از بخش معماهای قرآنی علاوه بر کودکان و نوجوانان، والدین آنان نیز مشتاقانه استقبال و تلاش می‌کنند به فرزندان خود در پاسخ‌گویی به سوال‌ها کمک کنند.
مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران با ویژه برنامه‌ی «مهمانی مهر و نیایش» به مناسبت ماه مبارک رمضان روزهای 26 خرداد تا 4 تیر 1395 (9 تا 18 رمضان) از ساعت 19 تا 23 پذیرای کودکان و نوجوانان است.