کاغذهای رنگی کودکان در مهمانی مهر و نیایش تا می‌خورد

اُریگامی (کاغذ و تا) از جمله هنرهای جذاب و مورد علاقه کودکان و نوجوانان است که در ویژه‌برنامه «مهمانی مهر و نیایش» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مریم لواسانی و مریم شمس‌الهی دو مربی کانون در این کارگاه با استفاده از هنر اُریگامی موضوع‌های قرآنی را به کودکان و نوجوانان یادآوری می‌کنند.
هنر اُریگامی (کاغذ و تا) یکی از سرگرمی‌های آموزنده، هدف‌دار و جذاب برای پرورش خلاقیت کودکان و آموزش مباحث مختلف است، این هنر وسرگرمی به تقویت توانایی انگشتان و فعالیت‌ دست‌ها کمک می‌کند و موجب هماهنگی میان فعالیت مغز انسان با دست و تمرکز و آرامش ذهنی در انسان می‌شود.
بر اساس این گزارش در این کارگاه که در ویژه‌برنامه «مهمانی مهر و نیایش» به مناسبت ماه مبارک رمضان در کانون برپا شده، شیوه ساخت شکل‌های ساده و پیچیده با استفاده از کاغذ آموزش داده می‌‌شود تا بچه‌ها بیاموزند بیشتر و بهتر از مهارت‌ها و توانایی‌های خدادادی خود بهره گیرند.
آموزش ساخت اشیا و شخصیت‌ حیوان‌هایی که در قرآن از آن‌ها یاد شده از قبیل کشتی حضرت نوح(ع) و موجوداتی که در آن سوار شده‌اند، حیوانات و پرندگانی که در داستان اصحاب فیل در قرآن از آن‌ها نام‌برده شده به همراه روایت قصه‌های آن، از جمله فعالیت‌های کارگاه اُریگامی در این ویژه‌برنامه است.
کارگاه ‌اُریگامی و سایر فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی ویژه کودکان و نوجوانان تا روز 4 تیر هر روز از ساعت 19 تا 23 در مهمانی مهر و نیایش کانون پرورش فکی کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب تهران پذیرای علاقه‌مندان است.