حیوانات قصه‌های قرآنی، کاردستی‌ کودکان تهرانی

مخاطبان با حضور در کارگاه کاردستی ویژه‌برنامه «مهمانی مهر و نیایش» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ماسک‌هایی از چهره شخصیت‌ داستان‌ها و کاردستی‌هایی از حیوانات قصه‌های قرآنی می‌سازند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این کارگاه کودکان و نوجوانان، حیوانات داستان اصحاب فیل، کشتی نوح، نهنگ یونس و دیگر داستان‌های قرآنی را تبدیل به کاردستی می‌کنند.
بر اساس این خبر، بچه‌ها با استفاده از ابزارهایی مانند کاغذ، مقوا و کامواهای رنگی، چشم‌های متحرک، دگمه‌های رنگی، انواع چسب‌ها و... اقدام به ساخت این کاردستی‌های متنوع می‌کنند.
در عین حال، کودکان و نوجوانان مراجعه‌کننده به کارگاه کاردستی می‌توانند حتی با ماسک‌ها، شخصیت‌های قرآنی را تعریف کنند و خودشان را به جای شخصیت‌ها بگذارند.
غزاله مرصوصی مربی هنری کانون گفت: کودکان در این غرفه با دستان خود کاغذها را برش می‌دهند و بدین‌وسیله قدرت سرانگشت‌هایشان قوی و هماهنگی بین مغز، انگشت‌ها و چشم‌هایشان ایجاد می‌شود و تمرکزشان بالا می‌رود و حتی می‌توانند شکل‌هایی را با دست‌های خود در بیاورند که این همان پرورش خلاقیت است.
وی همچنین گفت: وقتی برای اولین بار به کودکان آموزش کاردستی داده می‌شود، به عنوان مثال با کنار هم قرار دادن انگشت‌ها، تمرکز دایره فرضی روی صفحه مجسم می‌شود و کودکان شروع می‌کنند همان دایره را با خط فرضی در روی کاغذ در می‌آورند.
وجیهه جعفری دیگر مربی حاضر در غرفه کاردستی گفت: در این غرفه نمونه‌‌ی کاردستی‌های مختلف که توسط مربیان و خود بچه‌ها خلق شده، بر دیوار نصب می‌شود تا کودکان و نوجوانان با آن آشنا شوند.
ویژه برنامه مهمانی مهر و نیایش کانون از روز 26 خرداد کار خود را در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرده و تا 4 تیر ادامه دارد.