کودکان «گام به گام تا اندیشه» درست فکر می‌کنند

کودکان و نوجوانان در کارگاه «گام به گام تا اندیشه» که در ویژه برنامه «مهمانی مهر و نیایش» کانون پرورش فکری برپا شده است، با روش درست فکر کردن آشنا می‌شوند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، گام به گام تا اندیشه روشی برای پرورش تفکر فلسفی در کودکان و نوجوانان است.
در این کارگاه تلاش می‌شود در قالب داستان، مفاهیم علمی، بحث‌ها، بازی‌ها و... روش فکر کردن به مخاطبان کودک و نوجوان آموزش داده می‌شود.
بر اساس این گزارش، افزایش قدرت تجزیه و ترکیب ذهنی، تحلیل‌گری و تلاش برای درک معنی، خود تصحیح‌گری، فعالانه گوش دادن‌، احترام به دیگران، خلاقیت در تولید ایده و مفهوم‌سازی، ایجاد کنجکاوی و شکل‌گیری پرسش‌های فلسفی، از جمله اهداف این فعالیت است که همه گروه‌های سنی کودک و نوجوان را شامل می‌شود.
در ویژه‌برنامه «مهمانی مهر و نیایش» کارگاه گام به گام تا اندیشه با فعالیت «پازل و بحث آزاد و درک تصویر»، «پرورش حس لامسه با مکعب جادویی و اشاره به قصه فیل در خانه تاریک از مثنوی مولوی»، «معرفی کتاب فیل و فنجان اشاره به بزرگ‌‌ترین و کوچک‌ترین‌ها» و «توالی فصل‌ها، گذر زمان و قدرت خالق مهربان و نظم در جهان» به استقبال کودکان و نوجوانان می‌روند.
فروغ جمعی، ملیحه اژدری و ام‌لیلا شعبانی مربیان و کارشناس کارگاه گام‌ به ‌گام تا اندیشه در ویژه برنامه «مهمانی مهر و نیایش» کانون هستند.
ویژه برنامه «مهمانی مهر و نیایش» روز 4 خرداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران به کار خود پایان می‌دهد.