اهدای کتاب به کودکان بیمار روحیه بخش است

یک تصویرگر و مدرس این رشته طرح اهدای کتاب به کودکان بیمار را در روحیه بخشی و روند درمان آن‌ها بسیار با اهمیت دانست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مرجان مظاهری‌پور که به منظور اهدای کتاب برای تجهیز کتاب‌خانه‌های بیمارستان‌ها در غرفه «دوباره‌ می‌خوانم» ویژه‌برنامه‌ی «مهمانی مهر و نیایش» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور یافته بود، در این باره گفت: اگرچه اعلام شده بود کتاب‌های مازاد خود را با این طرح اهدا کنیم اما من تصمیم گرفتم تعدادی کتاب‌هایی را که دوست داشتم خریداری و به کودکان بیمار هدیه کنم.
وی ضمن ابراز خرسندی از مشارکت در این طرح افزود: به نظر من این طرح گام بسیار مهمی در این زمینه  است که برداشته شده  و باید تلاش کنیم ادامه داشته باشد.
مظاهری پور هم‌چنین خاطرنشان کرد: موضوع کتاب‌خوانی در سال‌های اخیر به انزوا رفته و نیازمند این است که دوباره به آن حیات ببخشیم و آن ‌را زنده کنیم و این طرح نیز می‌تواند یکی از راه‌های کمک به ترویج کتاب‌خوانی و تشویق افراد به این مهم باشد.
وی ادامه داد این طرح علاوه بر ترویج کتاب‌خوانی در میان بچه‌ها، برای کودکان بیمار می‌تواند تاثیرات مثبت دو چندانی داشته باشد و این‌که آن‌ها ببینند کسانی در خارج از بیمارستان به فکر آن‌ها هستند و کتاب‌ اهدا می‌کنند خود موجب ایجاد انگیزه و امید می‌شود و به بهبودی آن‌ها نیز کمک می‌کند.
این تصویرگر کتاب‌های کودکان اضافه کرد: توجه به کودکان بیمار و بستری‌شده در بیمارستان در آن‌ها احساس دوست داشتن و مهم‌بودن ایجاد می‌کند، حسی که در زمان بیماری بچه‌ها احساس می‌کنند از آن‌ها گرفته شده است و همین موضوع موجب روحیه‌بخشی و کمک به درمان جسمانی کودکان می‌شود.
مظاهری‌پور در پایان، تکرار چنین برنامه‌هایی و اطلاع رسانی گسترده در میان اقشار مختلف جامعه را در ترویج کتاب‌خوانی بسیار با اهمیت عنوان کرد و از مربیان مراکز و معلمان مدارس خواست تا خانواده‌ها را با اهمیت این موضوع بیشتر آشنا کنند
 
اطلاع‌رسانی گسترده موجب فرهنگ‌سازی 
آرزو قلی‌زاده دیگر تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان نیز برای اهدای کتاب به بیمارستان‌ها در برنامه‌ی «مهمانی مهر و نیایش» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور یافت و ضمن ابراز خرسندی از این حرکت خداپسندانه گفت: وقتی متوجه شدم برای تجهیز کتاب‌خانه‌های بیمارستان، کتاب جمع‌آوری می‌شود بسیار خوشحال شدم و مشتاقانه در این امر خیر شرکت کردم.
وی افزود به نظر من وقتی شاه کلید همه مشکلات خداوند مهربان است ما نیز به عنوان دندانه‌های کوچک این شاه کلید وظیفه داریم به هر طریق ممکن به هم‌نوع خود کمک کنیم خواه با اهدای چند جلد کتاب یا تامین هزینه‌‌ی درمان فردی و یا موارد دیگری، مهم این است که به عنوان یک واسطه در این میان بتوانیم حرکتی هر چند کوچک در این زمینه انجام دهیم.
این تصویرگر کتاب‌های کودک اظهار امیدواری کرد با اطلاع‌رسانی‌های گسترده‌تری که در قالب‌‌های مختلف صورت می‌گیرد این مهم فرهنگ‌سازی شود تا در آینده شاهد تاثیرات بیشتر آن در ترویج کتاب‌خوانی و روحیه‌بخشی به کودکان بیمار و بهبودی کامل آن‌ها باشیم.