دیدار اعضای کانون با کودکان بی‌سرپرست در دهه کرامت

حضور در مراکز نگهداری بچه‌های بی‌سرپرست و بیمارستان‌‌های کودک بخشی از برنامه‌هایی است که مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌زمان با دهه کرامت در سراسر کشور تدارک دیده‌اند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، موضوع چهاردهمین جشنواره رضوی در سال 1395 متانت و سخاوت به عنوان دو ویژگی امام رضا(ع) تعیین شده بود و به همین دلیل بخشی از برنامه‌های این دهه به آشنایی با این ویژگی‌های ائمه اطهار به عنوان الگوهای عملی زندگی انسان‌ها اختصاص می‌یابد.
بر همین اساس، برگزیدگان استانی جشنواره‌‌ی کودک و نوجوان رضوی نیز هم‌زمان با جشن‌های دهه کرامت با حضور مربیان و خانواده‌های‌شان و در مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر کشور تجلیل خواهند شد.
در این میان، فضاسازی و آذین‌بندی مراکز متناسب با دهه کرامت، ویژه‌برنامه‌‌های بانوی مهر و وفا، برگزاری کارگاه‌های هنری، جشن میلاد کریمه اهل بیت و امام هشتم‌(ع)، جشن روز دختر، اجرای برنامه‌هایی همچون قصه‌گویی رضوی توسط اعضا، اجرای نمایش خلاق با موضوع یکی از احادیث امام رضا(ع)، دیدار با امام جمعه شهر و... از جمله این برنامه‌ها است.
از دیگر برنامه‌هایی که در این 10 روز برای مخاطبان کودک و نوجوان اجرا خواهد شد برنامه‌ی زیارت در قالب نشریه‌دیواری است که در این برنامه زیارت و آداب آن با موضوع امام رضا(ع)، حضرت شاهچراغ و حضرت معصومه برای مخاطبان بازگو می‌شود. هم‌چنین اعضا کانون در قالب خاطره‌نویسی، خاطرات زیارت خود را روی کاغذ می‌نویسند.
در عین حال، معرفی شخصیت امام رضا(ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت شاه‌چراغ، جشن خورشید متانت و سخاوت، کتاب‌سازی با موضوع آداب زیارت حرم مطهر امام رضا(ع)، معرفی حرم‌های مطهر حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) برای کودکان، مسابقه‌ی کارت پستال‌سازی در بین اعضای کانون هم‌زمان با ایام دهه کرامت اجرا می‌شود.
قصه‌گویی، اجرای مسابقه، سفال‌گری (حرم تا حرم) با موضوع کارگاه سفال دو حرم مطهر، آشنایی با احادیث رضوی و جمع‌آوری احادیث توسط اعضا و نصب در مرکز، نمایش فیلم، اجرای برنامه‌های شاد، جشن و مولودی خوانی، برگزاری اردو همراه با اجرای فعالیت‌های اسلامی در امام زادگان و بقاع متبرکه، از دیگر برنامه‌های این روزها خواهد بود.
اجرای برنامه‌ی دهه مهربانی با اعزام گروه جهادی کانون به مناطق محروم روستایی و ارایه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی و اهدای کتاب به بچه‌های روستاهای محروم، شناسایی مراکز و اعضایی که در جشنواره‌های رضوی سال‌های گذشته بیشترین آثار را از نظر کیفی به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند، گفتمان دینی در قالب دعوت از روحانیون و بحث و گفت‌و‌گو درمورد حجاب و عفاف و... در دهه کرامت انجام خواهد شد.
ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت مراکز کانون هم‌زمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه‌(س) ١٤ مرداد و روز دختر آغاز شده و تا میلاد خجسته حضرت امام رضا(ع) روز 24 مرداد، ادامه خواهد داشت.