آغاز جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی در تهران

با حضور بیش از 50 تولیدکننده و طراح اسباب‌بازی، دومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌‌بازی کار خود را برای پنج روز آغاز می‌کند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی صبح دوشنبه 18 مرداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران درحالی کار خود را آغاز می‌کند که در بخش نمایشگاه و فروشگاه، طراحان و تولیدکنندگان و برخی از واردکنندگان اسباب‌بازی و سرگرمی در غرفه‌های مختلف به مدت پنج روز از ساعت 10 صبح تا 20 پذیرای خانواده‌ها، دانش‌آموزان و علاقه‌مندان هستند.
این جشنواره با هدف تقدیر از برترین تولیدکنندگان و طراحان صنعت اسباب‌بازی، آثار سال گذشته را که دارای مجوز از شورای نظارت بر اسباب‌بازی هستند، بررسی کرده و در روز جمعه برگزیدگانش را معرفی می‌کند.
امسال جشنواره در دو بخش علمی و نمایشگاهی برگزار می‌شود که در بخش علمی، 5 میزگرد تخصصی و یک سمینار، در کنار 5 کارگاه عملی برای علاقه‌مندان این حوزه و یک کارگاه پنج‌روزه ویژه‌ی مربیان کانون پیش‌بینی شده است.
سمینار اقتصاد و کارآفرینی در صنعت اسباب‌بازی در روز اول و از ساعت 10 صبح در دو پنل برگزار می‌شود. در ساعت 17 تا 19 همین روز، میزگرد تعریف شاخصه‌های دانش‌بنیانی در صنعت اسباب‌بازی برگزار می‌شود.
عصر دوشنبه همچنین دو برنامه‌ی کارگاهی «جایگاه لگوی آموزشی در روش‌های نوین تدریس» و «استفاده از این ابزار برای آموزش ادبیات» ویژه‌ی مربیان کانون برپا خواهد شد.

فراخوان اهدای اسباب‌بازی برای اتاق‌بازی بیمارستان‌های کودک
اما همزمان با این جشنواره، مردم نیکوکار با اهدای اسباب‌بازی‌ و سرگرمی‌های نو و دست دوم قابل استفاده، در طرح تجهیز و راه‌اندازی اتاق‌های بازی بیمارستان‌های کودکان شرکت می‌کنند.
این طرح با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و «گروه سلامت و هنر» برای دومین دوره از 18 تا 22 مرداد برگزار می‌شود.
طبق این فراخوان، علاقه‌مندان باید اسباب‌بازی‌های اهدایی خود را به غرفه‌ی ویژه‌ی این طرح مستقر در بخش نمایشگاهی جشنواره در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون در خیابان حجاب تحویل دهند.
در این فراخوان قید شده است که اسباب‌بازی‌ها و وسایل اهدایی می‌توانند نو یا دست دوم باشند، اما با توجه به این‌که هدیه‌های نهایی به دست کودکان بیمار می‌رسد، اولویت با اسباب‌بازی‌های نو و سپس با سرگرمی‌های دست‌دوم قابل استفاده است.