بچه‌ها زیبا می‌بینند

مشاور عالی مدیرعامل کانون در مراسم تقدیر از برگزیدگان چهاردهمین جشنواره‌ی رضوی کانون استان تهران گفت: بچه‌ها خوبند و زیبا می‌بینند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دکتر علی شامانی مشاور عالی مدیرعامل کانون گفت: امروز وقتی که من این بچه‌های فعال در زمینه‌های فرهنگی‌هنری را می‌بینم حالم بهتر می‌شود و به آینده این عزیزان امیدوارتر می‌شوم.
شامانی با بیان این‌که زندگی همیشه زیبا است به شرطی که به آن خوب نگاه کنیم، افزود: اگر به قصه زندگی‌ها توجه کنیم فردای‌مان از امروزمان بهتر می‌شود. راوی قصه‌های دیگران هستیم اما وقت نمی‌کنیم به قصه‌های خود فکر کنیم. تمام ماجرای زندگی همین است‌. باید با خود‌مان روراست باشیم تا به آرامش برسیم‌، زندگی آدم‌ها پر از گره است، اما با این توضیح که هر گره‌ای گشودنی است. فقط باید خوب بفهمیم. هروقت این اتفاق افتاد می‌توان از پس مشکلات برآمد.
به گفته‌ی این مسوول خوشنود بودن در گرو یک انتخاب است و انتخاب بدون آگاهی از درون و بیرون میسر نخواهد شد.
مشاور مدیرعامل در ادامه به بچه‌ها توصیه کرد و گفت: اندک دانایی که به مرحله برسد، راه نجات را می‌گشاید. ما باید این‌گونه باشیم اگر گاهی حال‌مان خوب نیست به خاطر این است که به آن‌چه که می‌دانیم پایبند نیستیم. فقط کافی ‌است به دانایی‌مان عمل کنیم، آن‌گاه  فردا روشن و زیباتر از امروز خواهد بود، اما وقتی آدم‌ها با حسرت دیروز سر کنند افسرده می‌شوند و نباید این‌طور باشیم.
شامانی معتقد است: زندگی یک ریتم یک نواخت ندارد و باید حواس‌مان باشد و همیشه برای یک زندگی سالم تلاش کنیم تا معنی یابد بنابراین باید معنی برای زندگی خلق کرد و نباید دنبال رویای دیگران باشیم و روایت‌گر آنان شویم و به خود بیاندیشیم. تکرار داستان‌ها ما را متوقف می‌کند در دیروز و برای فردا ما را آماده نمی‌کند.
وی در ادامه به همکاران گفت: بچه‌ها ما را اهلی کردند باید یادمان باشد و وفادار بمانیم که ما در کنار این بچه‌ها معنی پیدا می‌کنیم.
در این مراسم محمود سلیمانی مدیر‌کل کانون استان تهران نیز با اشاره به حدیثی از امام‌رضا (علیه‌السلام): «هرکس عمل کند به آن‌چه که می‌داند خداوند یاد می‌دهد به او آن‌چه را که نمی‌داند.» گفت: امروز با دورانی که ما کودک بودیم یا کودک داشتیم خیلی متفاوت است و قابل مقایسه نیست بنابراین ما نمی‌توانیم از کودکان و نوجوانان امروز بخواهیم مثل گذشته و مانند ما عمل کنند، چرا‌که هر دوره و عصری ویژگی‌های خاص خودش را دارد.
وی در ادامه افزود: آن‌چه که اهمیت دارد این است که ما چگونه از داشته‌های خودمان استفاده کنیم و چگونه ناداشته‌های خود را به داشته تبدیل کنیم‌. اگر ناداشته‌ها ما را به تحرک وادارد تا به یک چیز برسیم قطعا سبب خیر است، اما اگر باعث شد که ساکن بمانیم سبب شر می‌شود.
آیین تقدیر از برگزیدگان چهاردهمین جشنواره‌‌ی رضوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران روز یکشنبه 24 مرداد 1395 در سالن غدیر مجتمع آفرینش‌ها برگزار شد.
امسال چهاردهمین جشنواره‌ی رضوی کانون در هشت‌ موضوع قصه‌گویی، داستان کوتاه، شعرسرایی، نشریه‌نگاری، معرفی شخصیت رضوی، خوشنویسی ، نقاشی و کاردستی برگزار شد.