گسترش توجه و اعتقاد به اهل بیت (علیهم السلام) در فعالیت‌های کانون

معاون فرهنگی کانون گفت: رویکرد دینی و گسترش توجه و اعتقاد به اهل بیت (علیهم‌السلام)، در فعالیت‌های کانون مورد توجه قرار می‌گیرد.

رضا قمرزاده معاون فرهنگی کانون در نشست رابطان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام با بیان این مطلب گفت: نگاه به عصمت و طهارت، اسلام و دین باید در همه فعالیت‌های کانون جاری باشد.
معاون فرهنگی کانون افزود: مدیریت کردن جشنواره رضوی و پایدارسازی اعضا باید در دستور کار قرار گیرد و برای حضور بیشتر کودکان و نوجوانان در جشنواره رضوی تلاش‌هایی صورت گیرد.
وی  ضمن تاکید بر لزوم تقویت روحیه معنوی در کودکان و نوجوانان، افزود: تقویت باورهای دینی و اعتقادی محور فعالیت‌های کانون قرار گیرد.
صدیقه حسن‌زاده مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی نیز در این نشست گفت: جشنواره رضوی در کانون ترکیبی از هنرهای تجسمی و ادبیات کودک و نوجوان است رویکرد اصلی در فراخوان‌های جشنواره رضوی، پرورش حس دینی در کودکان و نوجوانان است.
مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون افزود: رابطان رضوی در استان‌ها اطلاعات و موارد مربوط به شیوه‌نامه رضوی را به‌طور کامل در اختیار همکاران قرار دهند و آنان را نسبت به مفاد شیوه‌نامه توجیه کنند.
وی گفت: جشنواره رضوی می‌تواند متناسب با نیازهای مخاطب امروز و از منظر فعالیت‌های نوین، جزیی از فعالیت‌های فرآیند محور مراکز فرهنگی هنری باشد و ابزاری در اختیار مربی برای تحقق اهداف جشنواره که هم‌راستا با اهداف کانون است.
استفاده از فضای مجازی در جشنواره رضوی کانون، استفاده از احادیث رضوی به عنوان بهترین منبع برای برگزاری جشنواره، برگزاری اردوی رضوی، برگزاری کارگاه‌های رضوی، تولید لوح‌های فشرده قصه‌های رضوی، تامین منابع رضوی برای کتاب‌خانه‌ها، برگزاری نشست‌های توجیهی و هم فکری برای رابطان رضوی، مستندسازی آثار جشنواره برای آشنایی بیشتر استان‌ها با نمونه‌های برتر جشنواره، برگزاری نمایشگاه‌های دایمی از آثار برگزیده، دیده‌شدن همه شرکت‌کنندگان جشنواره، تشکیل کارگروه با رویکرد مباحث دینی و جشنواره و ... از مباحث مطرح شده توسط رابطان در این نشست بود.
در عین حال، در دهه کرامت آثار برگزیده در بخش‌های نقاشی، خوشنویسی، نشریه‌نگاری، کاردستی، کتاب‌سازی که در دوره‌ی سیزدهم و چهاردهم شایان توجه بودند در قالب نمایشگاه در سالن همایش‌های صدا و سیمای مشهد به نمایش گذاشته شده است.