کانون نمایشگاه‌های دائمی اسباب‌بازی ایجاد کند

تولیدکننده‌ی بازی‌های فکری با چوب و خالق مجموعه‌ی «تبدیل‌شونده» می‌گوید که دومین جشنواره و نمایشگاه اسباب‌بازی فوق‌العاده بود و در کنار جایزه‌های ارزشمند جشنواره، حمایت‌ها از طراحان و تولیدکنندگان خیلی تاثیر خواهد گذاشت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سیامک محی‌الدین بناب، برنده‌ی رتبه‌ی اول بخش سرگرمی فکری در دومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی، گفت: همین که ما در این جشنواره‌ها دیده‌ می‌شویم و می‌فهمیم کسانی هستند که برای حمایت صنعت اسباب‌بازی فعالیت می‌کنند مهم‌ترین موضوع است. آدم تلاشش را می‌کند، ولی وقتی نتیجه‌اش را می‌گیرد که دیده شود. من می‌توانم یک تابلوی نقاشی عالی هم بکشم، ولی چه فایده دارد اگر آن را در خانه‌ام بگذارم و هیچ‌کس نبیند؟
این طراح سرگرمی و بازی گفت که وقتی کار ما دیده می‌شود، عرضه می‌شوند و کسانی هستند که از جوانب مختلف طراحی، تولید، بسته‌بندی و غیره داوری‌اش می‌کنند؛ این واقعا به حال این صنعت مفید است.
وی افزود: از طرفی این جشنواره‌ی مسیر ارتباطی ما با مردم است. ما با حضور در این جشنواره می‌توانیم از نزدیک با مردم و پدرومادرها گفت‌وگو کنیم، توقعات‌شان را بشنویم و نقص‌های کارمان را برطرف کنیم. این‌طوری هم با سلیقه‌ی مشتری آشنا می‌شویم و هم با حضور در جمع دیگر تولیدکنندگان ایده‌ها و نظراتمان را تبادل می‌کنیم.
این برگزیده‌ی جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی پیشنهاد کرد که شاید بشود یک نمایشگاه دائمی یا فصلی در نظر گرفت تا تولیدکنندگان بتوانند از این فرصت برای مدت‌زمان طولانی‌تری استفاده کنند. او توضیح داد که با این کار از هزینه‌های تمام شده برای تولیدکنندگان کاسته می‌شود که هم به نفع مشتری و هم به نفع تولیدکننده است. از طرفی مردم به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان مرجعی برای تایید کیفیت فیزیکی و محتوایی اسباب‌بازی‌ها اعتماد دارند، اگر یک نمایشگاه دائمی با هدایت کانون وجود داشته باشند، مردم با خیال راحت‌تری اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌های مورد نیاز کودکان‌شان را تهیه می‌کنند.