قصه‌‌گویی نوجوانان در جشنواره بین‌المللی کانون

قصه‌های نوجوانان ایرانی نیز در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و در بخش ویژه‌ای شنیده می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فراخوان این رویداد فرهنگی و بین‌المللی در حالی منتشر شده است که علاوه بر افزوده‌شدن این بخش به جشنواره، در عین حال با تغییر دیگری روبروست و آن ادغام شدن بخش قصه‌گویی و داستان‌نویسی رضوی جشنواره امام رضا(ع) با این رویداد است.
این در حالی است که در 18 دوره جشنواره قصه‌گویی، کودکان و نوجوانان همواره مخاطب و شنونده قصه‌گویی مربیان حرفه‌ای بوده‌اند اما اکنون می‌توانند توانایی‌های خود را در این عرصه و بر روی صحنه سالن محل برگزاری جشنواره محک بزنند.
در شیوه‌نامه جشنواره قصه‌گویی کانون سه موضوع آزاد، سبک زندگی ایرانی اسلامی و رضوی تعیین شده و قرار است جشنواره در 6 بخش مربیان فرهنگی، هنری، ادبی، فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آزاد شامل معلمان، دانشجویان، مربیان کودک، اولیای تربیتی و...، پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها، نوجوانان 14 تا 17 ساله، قصه‌گویان بین‌المللی و مقاله‌نویسی با موضوع قصه‌گویی برگزار می‌شود.
دبیرخانه جشنواره در اداره کل آفرینش‌های فرهنگی کانون تهران تاکید کرده است که علاقه‌مندان باید با فیلم‌برداری از قصه‌ی (در نهایت 20 دقیقه‌ای) خود با نمای بسته و در حضور دست‌کم دو مخاطب کودک و نوجوان لوح فشرده این قصه‌گویی را تا روز 20 شهریور 1395 به دبیرخانه استانی جشنواره در ادارات کل کانون استان محل سکونت خود ارسال کنند.
گاه‌شمار جشنواره پس از این روز اعلام اسامی پذیرفته شدگان جهت شرکت در مرحله استانی را 31 شهریور، زمان برگزاری جشنواره‌های استانی را مهر و جشنواره بین‌المللی را بهمن 1395 تعیین کرده است.
در نهایت و در مرحله بین‌المللی سه برگزیده در بخش ملی، سه برگزیده در بخش بین‌المللی، دو برگزیده در بخش پدر بزرگ و مادر بزرگ، یک‮ برگزیده در بخش فراگیر برای کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه و سه برگزیده در بخش نوجوانان جایزه خواهند گرفت.
در بخش رضوی نیز علاوه بر حضور 8 قصه‌گو و 8 داستان‌نویس برگزیده در جشنواره، این نفرات به پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در سال 1396 نیز معرفی خواهند شد.

ارسال چکیده مقاله تا 30 شهریور
بر اساس این گزارش زمان ارسال مقاله برای بخش مقاله‌نویسی جشنواره نیز در نهایت 30 شهریور 1395 تعیین شده است.
کانون پرورش فکری اعلام کرده است که علاقه‌مندان باید موضوع‌های: نقش قصه‌گویی در انتقال مفاهیم درسی به کودکان و نوجوانان، بررسی جایگاه و اهمیت قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان با نیاز ویژه، نقش قصه‌گویی در پرورش سبک زندگی اسلامی‌ ایرانی در کودکان و نوجوانان، جایگاه و اهمیت قصه‌گویی در سنت‌ها و آیین‌های فرهنگی، تاریخی و بومی محلی و چگونگی استفاده از زبان وجودی در قصه‌گویی را محور اصلی نوشته‌های خود قرار دهند.
در این میان علاقه‌مندان شامل نویسندگان، پژوهشگران، مربیان، معلمان، استادان دانشگاه، دانشجویان، اولیای تربیتی و... می‌توانند با ارسال چکیده تفصیلی مقاله خود تا 500 کلمه در بردارنده طرح مسئله، روش پژوهش و یافته‌های تحقیق‌ به همراه کلید واژه‌ها به دبیرخانه‌ مرکزی در این مسابقه شرکت کنند.
بر اساس این فراخوان اصل مقاله‌های پذیرفته شده حداکثر تا 10 صفحهA4 در قالب word و pdf با فونت BMitra اندازه 14، پس از اعلام نتایج چکیده مقاله‌ها و تماس با پذیرفته شدگان به دبیرخانه‌ جشنواره در تهران، ارسال خواهد شد.
ارایه مقاله به صورت فردی یا گروهی (در نهایت 3 نفر)، چاپ نشدن مقاله پیش از ارایه و آزاد بودن علاقه‌مندان برای ارسال دو مقاله، از جمله شرایط مسابقه اعلام شده است.
همچنین قرار است مقاله‌های برگزیده هم‌زمان با اجرای جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در بهمن ماه 1395 از سوی ارایه دهندگان خوانده شود و سه برگزیده نیز جایزه بگیرند.
دبیرخانه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در تهران و در خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل آفرینش‌های فرهنگی قرار دارد.
همچنین نشانی الکترونیکی  ccf.kanoon@gmail.comو تلفن تماس 88971344-021 برای ارتباط با دبیرخانه جشنواره در نظر گرفته شده است.
علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات کامل‌تر و فرم‌های مشخصات جشنواره به پایگاه اینترتی کانون به نشانی www.kanoonnews.ir مراجعه کنند.
در همین حال فراخوان بخش بین‌الملل جشنواره نیز به زودی منتشر خواهد شد.

فراخوان نوزدهمین جشنواره بین‌المللی جشنواره قصه‌گویی

فراخوان مسابقه مقاله نویسی نوزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی

فراخوان پانزدهمین دوره داستان‌نویسی رضوی