عکاسی تئاتر در مراکز کانون تقویت شود

داور بخش عکاسی هفدهمین جشنواره‌ی نمایش عروسکی بر لزوم تقویت بیشتر هنر عکاسی-تئاتر در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آذر مشهدی، داور این بخش با اشاره به این‌که عکاسی جزو هشت رشته‌ای است که در هنر به آن پرداخته می‌شود، گفت: این هنر، هنری نوپاست چرا‌که قدمت آن از خوشنویسی و نقاشی بسیار کمتر است.
وی با بیان این‌که بخش عکاسی به درخواست اعضای نوجوان کانون برای اولین بار به این جشنواره‌ی دو سالانه‌ی کانون افزوده شده است، ادامه داد: انتظار می‌رفت که آثار بسیار قوی و با کیفیت نباشد اما با تحلیل و ارزیابی‌های انجام شده، خوشبختانه کیفیت آن‌ها خوب بود.
وی در ادامه از دریافت تعداد 143 اثر به این بخش از جشنواره خبر داد و گفت: این آثار از 5 استان آذربایجان‌غربی، تهران، چهارمحال و بختیاری، سمنان و فارس به دبیرخانه‌ی هفدهمین جشنواره‌ی نمایش عروسکی کانون رسیده است.
این کارشناس هنرهای تسجمی کانون یکی از معیارهای اصلی انتخاب آثار را صحنه‌های نمایش‌های اجرا شده در مرحله‌ی استانی هفدهمین جشنواره‌ی نمایش عروسکی دانست و گفت: ضبط کردن حرکت، کادربندی، نورپردازی و زاویه‌ی دید و استفاده نکردن ابزارهای گرافیکی از دیگر نکته‌هایی بودند که اعضای نوجوان باید در این آثار رعایت می‌کردند.
مشهدی در ادامه اضافه کرد: قرار است تعدادی از آثار برگزیده در بخش نمایشگاهی جشنواره در مازندران به نمایش گذاشته شود.
گفتنی است «آذر مشهدی»، «مامک یحیی‌پور» و «معصومه فاضلی‌مقدس» داوری بخش عکاسی این جشنواره را برعهده داشتند.
این جشنواره امسال در چهار بخش نمایش عروسکی صحنه‌ای (ویژه اعضای نوجوان)، نمایش‌نامه‌نویسی (ویژه همکاران کانونی و اعضای ارشد)، عکس نمایشی (ویژه اعضای نوجوان) و طراحی پوستر (ویژه همکاران کانونی و اعضای ارشد) برگزار شد.
هفدهمین جشنواره‌ی نمایش عروسکی کانون از 6 تا 8 مهر در شهر ساری مازندران برگزار می‌شود.