اختصاص بودجه، لازمه‌ی کیفیت بخشی یک اثر هنری است

کیفیت بخشی به تولیدات نمایشی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان‌ها نیازمند توجه بیشتریی به بخش بودجه است.

به‌گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، استان چهارمحال و بختیاری امسال با نمایش «ماه بود و روباه» در هفدهمین جشنواره‌ی دو سالانه نمایش عروسکی شرکت می‌کند.
بر این اساس، نوشین فرهادی مربی مرکز جونقان به تشریح شیوه‌ی حضور شش تن از اعضای نوجوان کانون استان چهارمحال و بختیاری در این جشنواره پرداخت: «نمایش ما براساس کتابی به همین نام و با استفاده از منابع کانون تدوین شد. در تبدیل و بازنویسی این اثر تغییراتی در متن ایجاد کردیم و پس از آن گروه به مدت دوسال تمرین داشت.»
او که در سال‌های گذشته نیز تجربه‌ی تدوین نمایش‌نامه را داشته است با مطرح کردن کمبود منابع در این بخش گفت: «همیشه گمان می‌کنم لازم است کانون جشنواره‌ای مجزا را در این بخش برگزار کند. پس از آن بی‌تردید مربیان می‌توانند به منابع متنوعی دسترسی داشته باشند. اگرچه انتشارات کانون پیش از این منابعی را منتشر کرده است اما به نظر می‌رسد که تعداد این آثار بسیار محدود است.»
کارگردان «ماه بود و روباه» در توضیح موانع پیش رو در تولید این اثر گفت: «درست است که بودجه‌ای به این بخش اختصاص داده می‌شود و هدف این آثار استفاده از کمترین امکانات جهت تولید یک اثر است اما هر اثر دارای استانداردهایی است و در نهایت کیفیت بخشی سبب ارتقای آن خواهد شد.»
فرهادی با بیان این‌‌که نمایش این استان به صورت میله‌ای و به سبک «تاپ تیبل» اجرا خواهد شد از مدیران این جشنواره خواست تا در سال‌های آتی نیز چون گذشته امکان حضور اعضای ارشد را در جشنواره فراهم آورند: «این‌که اعضای جوان‌تر بتوانند آثار بزرگ‌سالان را ببینند. با تکنیک‌ها و شیوه‌ی نگرش آن‌ها و تجربیات گذشته آشنا شوند بی‌تردید در بهبود شیوه‌ی نگرش و فعالیت آن‌ها تاثیر خواهد گذاشت.»
او در پایان نیز درخواست کرد این جشنواره به منزله‌ی یک فستیوال و در زمان مشخص برگزار شود تا مربیان و اعضا بتوانند برنامه‌ی مدونی برای آن تنظیم کنند.