کودکان ایران نمایش‌های برگزیده جشنواره عروسکی را تماشا می‌کنند

جشنواره‌ی نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرایطی را فراهم می‌کند تا انگیزه‌های اعضا و مربیان کانون سراسر کشور برای تولید آثار نمایشی افزایش یابد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیین پایانی هفدهمین دوره این رویداد هنری دوسالانه که روز 8 مهر در ساری برگزارشد، علاوه بر اهدای جوایز برگزیدگان، با خبرهای خوبی نیز همراه بود.
مسوولان کانون در این آیین اعلام کردند که آثار هفت برگزیده بخش نمایش‌نامه این جشنواره در قالب کتاب منتشر خواهد شد.
در همین حال اعطای سی‌میلیون ریال به هر 11 منتخب بخش کشوری خبر دیگری بود که در بیانیه ‌هیات داوران نیز به آن اشاره شده بود.
در این میان با موافقت معاونت تولید و اداره کل سینما و تئاتر کانون این مبلغ به گروه‌های نمایشی حاضر در جشنواره کشوری با هدف نگاه ویژه‌ی جشنواره به نوجوانان و حمایت از فعالیت ‌حرفه‌ای آن‌ها تعلق می‌گیرد.
قرار است این مبلغ صرف اجرای عمومی آثار در کتاب‌خانه‌ها و دیگر مراکز فرهنگی شهرهای مرتبط شود.
هم‌چنین در این مراسم از سه لوح طلایی، نقره‌ای و برنزی رونمایی شد که قرار است به تمامی 4هزار نفر شرکت‌کننده در این جشنواره از 473 گروه به ترتیب: 11 گروه کشوری، 65 گروه منتخب و تمامی شرکت‌کنندگان با امضای مدیرعامل و معاون فرهنگی کانون اهدا شود.
در این مراسم علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون نیز سخنرانی کرد و تجلیل از حسین محب‌اهری پیشکسوت حوزه‌ی سینما و تئاتر کودک و نوجوان نیز از جمله بخش‌های این آیین بود که در مجتمع کانون شهر ساری برگزار شد.

تجلیل از حسین محب‌اهری
حسین محب‌اهری پس از دریافت لوح تقدیری از دست مدیرعامل کانون پشت تریبون قرار گرفت و در سخنان کوتاهی گفت: داشتم فکر می‌کردم وقتی یک رویداد فرهنگی مانند جشنواره عروسکی اتفاق می‌افتد از دو ماه قبل بچه‌ها فکر می‌کنند که چه کاری را ارایه دهند و در فکر ساختن و سازندگی هستند، ذهن‌شان خیال پردازی می‌کند و انرژی زیادی در این جهت استفاده می‌شود این انرژی از بین نمی‌رود و اندیشه‌های‌شان را بارور و فکرهای‌شان را گسترده می‌کند.
این هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر کودک افزود: وقتی بچه‌ها چند روز دور هم جمع می‌شوند و نمایش‌ها را اجرا می‌کنند بر اساس خصوصیت آدم‌ها، با هم رقابت می‌کنند و تمام این انرژی‌ها در جهت مثبت استفاده می‌شود این نتیجه درجه یک این رویداد فرهنگی در یک جامعه و شهر است و باعث می‌شود در آن فاصله زمانی ناهنجاری‌ها کاهش یابد و همه ذهنیت‌ها به سمت ساختن و مثبت فکر کردن سوق پیدا کند این جوهر‌ یک جشنواره است.
او با اظهار خوشحالی از برگزاری جشنواره در شهر ساری ادامه داد: باعث خوشحالی من بود که توانستم یک روز با این جشنواره همراه باشم و از مسوولان می‌خواهم که در زمینه نمایش عروسکی بیشتر سرمایه‌گذاری کنند.
اعضای مرکز شماره 2 کانون  ساری نیز در این آیین سرودی را اجرا کردند و نمایش «نمکی و دیو ناقلا» کار اعضای مرکز شماره 24 کانون تهران نیز یک بار دیگر اجرا شد.
در این مراسم که علی نبییان معاون عمرانی  استاندار مازندران نیز حضور داشت، سید مهدی احمدی عضو شورای شهر ساری در سخنان کوتاهی تاکید کرد مدتی است شهرداری این شهر با ایجاد سازمان فرهنگی هنری تلاش می‌کند تا در کنار خدمت‌رسانی عمرانی، نهضتی فرهنگی را نیز شکل دهد.
او برای حمایت از سایر فعالیت‌های فرهنگی هنری در این شهر و میزبانی جشنواره‌های ملی اعلام آمادگی کرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران  و مدیر اجرایی این جشنواره نیز گزارشی از روند برگزاری این رویداد ارایه داد و خاطر نشان کرد: اجرای نمایش‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی باعث شد تا شرکت‌کنندگان در این رویداد با یکدیگر به تبادل تجربه بپردازند.
هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز کانون روزهای 6 تا 8 مهر 1385 در ساری برگزار شد.