نسل حاضر شجاع، قوی و فهمیده است

مشاورعالی مدیرعامل کانون، نسل حاضر را قوی‌تر، فهیم‌تر و شجاع‌تر از گذشتگان توصیف و از نگاه‌های منفی و تحلیل‌هایی که کودکان و نوجوانان امروزی را دین گریز می‌داند، انتقاد کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدعلی شامانی در نشست مشترک کارشناسان روابط عمومی کانون و نمایندگان فرهنگی عرضه محصولات کانون سراسر کشور، تصریح کرد: آهنگ شتاب‌ناک تغییر نسل‌ها را باید بفهمیم. باور کنید که همین نسل را می‌توانیم به مطالعه علاقه‌مند و با اطلاع‌رسانی مناسب لذت خواندن را در ذهن آن‌ها پایدار کنیم.
این استاد دانشگاه با بیان این که ناامیدی در دین ما مورد نکوهش قرار گرفته است، تاکید کرد ایجاد امید، هنر کارشناسان روابط عمومی و کسانی است که خبر‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را تهیه می‌کنند. چنین هنرمندانی همواره می‌توانند خوش‌بینی را به انسان‌ها منتقل می‌کنند و هرگز از آن‌که می‌توانید امید را زنده کنید ناامید نشوید.
وی ادامه داد: تغییرات باید همواره از درون ذهن ما آغاز شود و جهان تا وقتی که نگاه ما به آن عوض نشود تغییر نمی‌کند آن زمان احساس خوبی به شما دست خواهد داد.
شامانی به بهانه حضور نمایندگان عرضه محصولات فرهنگی کانون در این نشست، نگاه مسوولان کانون به حوزه فروش را این‌گونه تشریح و تصریح کرد: ما نمی‌گوییم یک کتاب بیشتر بفروشیم معتقدیم باید یک نفر را به خوانندگان کتاب اضافه کنیم. اگر جمله زیبایی در فروشگاه ما درباره‌ی کتاب وجود داشت و یک نفر بر روی آن تامل کرد بسیار ارزشمند است.
مشاور عالی مدیرعامل کانون حضور کارشناسان روابط عمومی کانون استان های کشور را نیز در این نشست بهانه‌ای قرار داد تا به اهمیت جریان‌سازی‌های فرهنگی از طریق خبر تاکید کند و در این باره گفت: وقتی خبر بچه‌ها را تنظیم می‌کنید جریانی ایجاد کرده‌اید و سمت و زاویه نگاه شما حتی می‌تواند جهت و زاویه نگاه مدیران را تقویت کند. شما با تقویت و برجسته کردن یک موضوع، می‌گویید؛ این، مسیر راه است.
به اعتقاد شامانی خبرهای کانون در عین حال باید به نحوی تنظیم شود که - به بیان وی - حال بچه‌ها و مربی‌های کانون و به دنبال آن حال جامعه خوب شود.
او چشاندن طعم زندگی به دیگران را هنر کارشناسان روابط عمومی دانست و تاکید کرد: این مشاوره‌های دقیق شما جهت‌گیری ذهن‌ها را تغییر می‌دهد و باید کاری کنید همه دیده شوند و بدرخشند. طعم زندگی تلخ نیست در لحن و واژه‌های شما هم باید مهربانی جریان داشته باشد.
نشست مشترک کارشناسان روابط عمومی کانون و نمایندگان فرهنگی عرضه محصولات کانون سراسر کشور روز دوم آبان 1395 در مرکز آفرینش های فرهنگی هنری کانون برگزار شد.