ایجاد تحول در سینمای کودک با ساماندهی نمایش فیلم‌ها

اجرای طرح نمایش فیلم‌های کودک و نوجوان در سینماهای کشور با عنوان «کانون نمایش» به دنبال ایجاد تحولی در عرصه سینمای کودک است.

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آستانه‌ی اجرای این طرح در 32 سالن سینمای کانون تصریح کرد: تاکنون امکان نمایش فیلم برای مخاطبان کودک و نوجوان به خوبی فراهم نشده و حرکت‌های پراکنده‌ای در چند سینمای کودک در تهران صورت گرفته بود که به سرانجام نرسید و کانون با اجرای طرح «کانون نمایش» قصد دارد تحولی در سینمای کودک رقم بزند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «کانون نمایش» عنوان طرحی است که در آن فیلم‌های سینمایی و بسته‌هایی از فیلم‌های کوتاه زنده و پویانمایی در نوبت‌های صبح و بعد از ظهر برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته می‌شود.
مناف یحیی‌پور در ادامه توضیح داد: این آثار قرار است از روز 15 آبان 1395 در 32 سالن نمایش فیلم کانون در سراسر کشور برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها اکران شود.
وی سپس با بیان این‌که اهمیت و بزرگی این حرکت می‌تواند فراکانونی باشد، افزود: مدت‌هاست در این زمینه مطالعه و اطلاعات سالن‌ها در سراسر کشور گرد‌آوری شده است.
او همچنین اظهار امیدواری کرد: با اجرای موفق این طرح به شکل‌گیری خاطره‌های ماندگار برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها کمک خواهیم کرد.
یحیی‌پور خاطرنشان کرد: بهره‌وری از تمام امکانات و ظرفیت‌ها باعث می‌شود تا سالیان سال این حرکت فرهنگی که با 32 سالن آغاز ‌شده است ادامه و گسترش پیدا کند چراکه تنها خود کانون دارای بیش از 400 سالن در سراسر کشور است.
او در ادامه سخنانش اضافه کرد: این رویداد به همه کانون تعلق دارد و مأموریتی است که مدیرعامل به معاون تولید و اداره کل سینمایی و تئاتر محول کرده است و باعث افتخار و موفقیت کانون در سراسر کشور خواهد بود.
یحیی‌پور توضیح داد: در شش ماه اول، فیلم‌های سینمایی، کوتاه، نیمه بلند و پویانمایی کانون نمایش داده می‌شود و در ادامه از تهیه کنندگان و کارگردانان غیرکانونی در برنامه اکران گنجانده خواهد شد و در سال آینده نیز فیلم‌های خارجی دوبله و به نمایش در می‌آید.
معاون تولید کانون همچنین گفت: از کارگردانان، تهیه کنندگان، نویسندگان و منتقدان سینما دعوت خواهیم کرد تا با برپایی نشست‌هایی تنها به نمایش فیلم بسنده نکنیم.
او در پایان تصریح کرد: تعامل‌هایی با بنیاد سینمایی فارابی انجام شده که با انعقاد تفاهم‌نامه این حرکت جذاب‌تر پیش برود.
یحیی‌پور این سخنان را در گردهم‌آیی یک روزه مدیران کل ستادی و استانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد.