پشتکار و تخیّل قوی لازمه‌ی نوشتن است

نویسنده کودک و نوجوان در نشست با اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان توصیه کرد پشتکار داشته باشید و تخیّل خود را قوی کنید.

به‌گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، داوود امیریان با بیان این‌که تمرکز، پشتکار و شناخت ابزار و عناصر داستان لازمه‌ی نوشتن است، به‌ کودکان و نوجوانان توصیه‌ کرد جدیت داشته‌ باشند و مطالعه ‌کنند.
این نویسنده‌ی حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوانان در ادامه به بیان ویژگی‌های یک نویسنده خوب پرداخت و اظهار کرد: شاعر و نویسنده‌ شدن کار سختی نیست؛ یک نویسنده‌ی خوب باید هوشیار باشد و بتواند فعل خواستن را نیز صرف ‌کند.
نویسنده کتاب «گردان قاطرچی‌ها» در ‌ادامه به ‌اهمیت و نقش موضوع در داستان اشاره ‌کرد و گفت: بسیاری از آثار ‌بزرگ با موضوع کوچکی آغاز‌ شده ‌است و در حقیقت موضوع هم‌چون دکمه‌ای‌ است که باید برای یافتن لباس مناسب آن تلاش‌ کرد.
وی در عین ‌حال موضوع را به‌ دانه‌ای تشبیه‌ کرد که باید در زمین مناسبی قرار گرفته و به آن رسیدگی‌ شود تا ‌شاهد داستانی جذاب و مخاطب‌پسند باشیم.
امیریان هم‌چنین اهمیت طرح و نقشه در داستان را مورد توجه‌ قرار‌ داد و گفت: در نوشتن ممکن است مسیر داستان  بر ‌اساس اولویت‌ها تغییر ‌کند و چنان‌چه نقشه‌ی‌ راه‌ داشته ‌باشیم، به‌هدف پایانی خواهیم‌ رسید.
این نویسنده‌ هم‌چنین از انگیزه‌‌های خود برای نوشتن سخن‌ گفت و از خانواده و مخاطبان به‌ عنوان مشوق اصلی خود برای نوشتن‌ نام‌ برد.
داوود امیریان در ادامه این نشست که در مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون رشت برگزار شد، در پاسخ ‌به ‌پرسشی در ‌ارتباط با آثارش‌ گفت: تمامی کتاب‌هایم را دوست ‌دارم؛ گاهی انسان با بعضی از کتاب‌هایش زندگی‌ می‌کند و «گردان قاطرچی‌ها»، «دوستان خداحافظی نمی‌کنند» و «جام جهانی در جوادیه» از جمله‌ی این آثار هستند.
این نویسنده که آثار ارزش‌مندی در حوزه‌های مختلف دارد، عضویت خود در کانون را زمینه‌ساز ورود به ‌عرصه‌ی نویسندگی عنوان‌ کرد و با اشاره به‌تلاش‌های مربیان کانون برای کشف و پرورش استعداد‌های اعضا،  به‌کودکان و نوجوانان توصیه‌ کرد با بهره‌گیری از راهنمایی‌های ارزنده‌ی مربیان و مطالعه بیشتر در‌ مسیر موفقیت گام بردارند.

مدیرکل استان گیلان نیز در این نشست رسالت کانون را نهادینه ‌کردن فرهنگ کتاب‌ و کتاب‌خوانی به‌ویژه در میان کودکان و نوجوانان عنوان‌ کرد و ضمن ابراز خرسندی از حضور داوود امیریان در‌ کانون گیلان گفت: حضور این نویسنده برجسته فرصت ارزش‌مندی است تا به‌ صورت هدف‌مند به ‌مقوله‌ی  دعوت از میهمانان صاحب اندیشه و ‌قلم بپردازیم.
علی‌پورحسن با بیان این‌که طیف گسترده‌ای از همکاران کانون گیلان اهل قلم و نوشتن هستند تصریح‌ کرد: برگزاری این نشست فرصتی مناسب برای ارتقای قابلیت‌های آنان است  و زمینه ‌انتقال این آموزه‌ها را به کودکان و نوجوانان فراهم‌ می‌کند.
این نشست روز سوم آذر در کانون استان گیلان برگزار شد.