کتاب "عشق و رنج و بلوط " با حضور رضا موزونی در لرستان نقد شد

کتاب «عشق و رنج و بلوط» با حضور رضا موزونی نویسنده اثر در مرکز شماره 3 کانون پرورش فکری خرم‌آباد نقد و بررسی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این جلسه که با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان، مربیان و کارشناسان استان برگزار شد، رضا موزونی خطاب به مربیان و کارشناسان حاضر در جلسه گفت: سرزمین ما خاستگاه، دلاوری‌ها، حماسه‌ها و عشق‌های ناب است. به جای آن که دیگران در مورد ما بنویسند، بیاییم خودمان در باره خود بنویسیم و سرزمین‌مان را جغرافیای رمان‌ها و داستان‌ها و فیلم‌ها کنیم و در این راه، مطالعه رمان‌ها و اثرهای داستانی موفق ایران و جهان مدنظرتان باشد.
نویسنده کتاب «عشق و رنج و بلوط» در ادامه خطاب به اعضای مراکز کانون یادآور شد: دوست دارم بیشتر با این کتاب مانوس باشید و بدانید این کتاب جغرافیای مشترکی با لرستان دارد ومردم کُرد و لُر همیشه در کنار هم بوده‌اند و اشک‌ها و لبخندهای مشترکی دارند. با خواندن این کتاب می‌توانید خودتان را در آن به تماشا بنشینید.
رضا موزونی در ادامه خطاب به مربیان حاضر در جلسه تاکید کرد: از نوشتن نترسید و خاطر‌ه‌های خود را با جسارت بنویسید.
در ابتدای این برنامه محمدجواد محمدی مدیرکل کانون پرورش فکری استان لرستان ضمن ابراز خوشحالی از حضور رضا موزونی مدیرکل کانون کرمانشاه و نویسنده کتاب در جمع مربیان و کارشناسان استان لرستان گفت: نقد حضوری آثار ادبی باعث می‌شود تا تجربه‌های نویسندگان در اختیار مربیان قرار گیرد و این کار باعث پیشرفت مربی و در نهایت رشد ادبی اعضای مراکز خواهد شد.
در بخش دیگری از برنامه نیز شرکت کنندگان، نقدها و پرسش‌های خود را در خصوص کتاب «عشق و رنج و بلوط» مطرح کرده و نویسنده کتاب به آن‌ها پاسخ داد.
کتاب «عشق و رنج و بلوط» روایتی از زندگی تلخ و شیرین یک کودک در زمان جنگ تحمیلی ایران و عراق و مواجهه ناگهانی او با جنگ است که خاطر‌ه‌هایش بن مایه این رمان شده است. داستان با خبری در مورد کسالت و مریضی مادر راوی شروع شده و با بیان یک تاریخ 40 ساله با مرگ مادر به پایان می‌رسد.