کودکان جهان با هنر تاثیرگذار نقاشی از اهمیت آب گفتند

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: در هشتمین مسابقه‌ی دوسالانه‌ی بین‌المللی ‌نقاشی، از کودکان و نوجوانان جهان خواسته شد تا با هنر تاثیرگذار نقاشی از اهمیت آب بگویند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رضا قمرزاده عصر روز هشتم دی 1395 و در آیین پایانی این جشنواره با بیان این مطلب افزود: همه موجودات هستی حق استفاده از آب را دارند و کانون در این دوره از جشنواره از بچه‌ها خواست تا با نقش، رنگ درست استفاده کردن از آب را بر کاغذها ثبت کنند.
دبیر هشتمین مسابقه‌ی دوسالانه‌ی بین‌المللی‌نقاشی کودکان و نوجوانان گفت: کانون با اجرای این جشنواره از کودکان خواست تا با صدای بلند و ماندگار هنر، در جهان بخوانند که در مصرف درست آب مسوول هستند.
وی هم‌چنین یادآور شد: در این دوره کودکان و نوجوانان 38 کشور جهان به همراه بچه‌های ایرانی با ثبت 5745 اثر، دین خود را به آب، این نعمت بی‌نظیر خداوند که جلوه‌ی زیبایی و طراوت هستی است ادا کرده‌اند.
قمرزاده یادآور شد: پس از بررسی هیات داوران از میان آثار رسیده به دبیرخانه، 99 اثر مدال طلایی رنگ ، 132 اثر مدال نقره‌ای رنگ، 78 اثر مدال برنزی رنگ و 234 اثر هم موفق به کسب دیپلم افتخار شده‌اند.
معاون فرهنگی کانون تصریح کرد: محققان این عرصه و علاقه‌مندان به فردای جهان وظیفه دارند که با نگاهی دوباره به روایت صادقانه و زلال کودکان و نوجوانان جهان، این نعمت حیات بخش را نجات دهند.
وی اظهار امیدواری کرد تا با همدلی کودکان و نوجوانان، آیندگان هم صدای زیبای چشمه‌ها و رودخانه‌ها را بشنوند.
وی به موضوع‌های هفت جشنواره قبلی اشاره کرد و گفت: این موضوع‌ها بهانه‌ای را فراهم کرد تا جهان را از دریچه‌ی نگاه شما کودکان ببینیم که هر چه دیدیم صداقت بود و لبخند، راستی بود و زیبایی.
گفتنی است در آیین پایانی هشتمین مسابقه‌ی دوسالانه‌ی بین‌المللی ‌نقاشی کودکان و نوجوانان تهران، جوایز برندگان ایرانی این رقابت هنری شامل نشان‌های طلا، نقره و برنز و دیپلم‌های افتخار به آنان اهدا شد و جوایز برگزیدگان خارجی نیز در اختیار سفرا و نمایندگان آن کشورها در ایران قرار گرفت.