مراقبت از اطلاعات سازمانی حفظ سرمایه‌هاست

حفاظت از اطلاعات الکترونیکی در سازمان‌ها محدودیت نیست بلکه حفظ سرمایه‌ها و ایجاد فضایی است که در آن داشته‌هایمان را از دست ندهیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محمدصالح مذنبی مدیر دفتر مرکزی حراست کانون در این زمینه تصریح کرد: امنیت تبادل و تولید اطلاعات در فضای مجازی یکی از خواسته‌ها و محورهای اصلی رهنمودهای مقام معظم رهبری  است.
وی که روز 10 بهمن 1395 و در گردهم‌آیی آموزشی کارشناسان فن‌آوری اطلاعات کانون سراسر کشور در تهران سخن می‌گفت، افزود: در این حوزه در کانون کارهایی اساسی انجام شده است و افق‌های پیش رو، هم در حوزه تولید محتوا هم زیر ساخت‌ها به خوبی رو به پیشرفت است. کانون در حوزه فن‌آوری ظرفیت‌های فراوانی دارد و می‌تواند در سطح کشور و دنیا به عنوان یک الگو مطرح شود.
مذنبی در عین حال مساله امنیت اطلاعات سازمانی را نقطه اصلی اشتراک دو مجموعه حراست و فن‌آوری اطلاعات برشمرد و خاطر نشان کرد: حراست در برخی حوزه‌ها دارای ماموریت‌های عمومی است اما در این حوزه وظیفه‌ای خاص برعهده داریم و موظفیم با حضور تخصصی خود به مجموعه فن‌آوری اطلاعات برای تحقق امنیت این حوزه کمک کنیم.
او ادامه داد: وقتی مساله اینترنت و فضای مجازی مطرح می‌شود موضوع‌های امنیتی هم باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد چرا که این فضاها بسیار گسترده و تاثیرگذار است و می‌تواند پشت هر ظاهر فرهنگی اجزایی وجود داشته باشد که کاملا به حوزه امنیت ارتباط پیدا می‌کند.
مدیر دفتر مرکزی حراست کانون تصریح کرد: وظیفه هر حکومتی ایجا امنیت پایدار است و این امنیت زمینه ساز پیشرفت و اعتلای فرهنگ خواهد بود
مذنبی در پایان با ارایه نتایج پروژه بررسی وضعیت امنیت فن‌آوری اطلاعات در کانون در سطح ستاد و ادارات کل استانی، تاکید کرد: باید نسبت به ایجاد و تقویت زیر ساخت‌های فنی اقدام کنیم ایجاد اتاق سامانه مرکزی اطلاعات و ساخت ایمیل‌های سازمانی کار ارزشمندی است که از سوی دفتر فن‌آوری اطلاعات کانون در حوزه حفاظت صورت گرفته است.
گردهم‌آیی کارشناسان فن‌آوری اطلاعات کانون روزهای 10 تا 13 یهمن 1395 در تهران با موضوع طراحی سایت‌های سازمانی و تولید محتوای اینترنتی برگزار می‌شود.