فن‌آوری اطلاعات در کانون به یک اولویت تبدیل شده است

مساله فن‌آوری اطلاعات در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به یک اولویت تبدیل شده است چرا که جامعه از مجموعه‌ی کانون انتظارها و مطالباتی دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سرپرست دفتر فن‌آوری اطلاعات و تحول اداری کانون در این زمینه با بیان این‌که سبک زندگی کودکان و نوجوانان کاملا تغییر کرده است، تصریح کرد: کانون به ویژه خود ما به عنوان دست‌اندرکاران و کارشناسان حوزه فن‌آوری اطلاعات باید این تغییر را درک و با نگاه و رویکردی فنی درعین حال فرهنگی برای فردای بچه‌ها و تربیت آن‌ها تلاش کنیم.
مهدیار نوید ادهم در نشست چهار روزه هم‌اندیشی کارشناسان فن‌آوری اطلاعات کانون در تهران افزود: درک این موضوع که کجا نشسته‌ایم، در چه دنیایی و چه زمانی زندگی می‌کنیم و چه کارهایی انجام می‌دهیم بسیار برای ما ضروری است.
او سپس به تشریح فعالیت‌های این دفتر از زمان انتصابش به این مسوولیت در اردیبهشت 1394 تاکنون در حوزه‌های سخت افزار، نرم افزار، شبکه، فضاهای مجازی و حوزه تحول اداری پرداخت و از راه‌اندازی دو پرتال کودک و پرتال سازمانی، همچنین سایت به اشتراک‌گذاری فیلم و صدا در کانون به عنوان مهم‌ترین اقدام‌های انجام شده در این حوزه نام برد.
اهمیت پشتیبانی دقیق در حوزه سخت‌افزار، تهیه شناسنامه کامل تجهیزات، توجه به استفاده موثر از فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و ظرفیت بزرگ آن در کانون به عنوان یک فرصت و ایجاد و تقویت شوراهای فن‌آوری اطلاعات در استان‌ها از مهم‌ترین نکات و توصیه‌هایی بود که نویدادهم با کارشناسان فن‌آوری اطلاعات کانون درمیان گذاشت.
نشست هم‌اندیشی کارشناسان فن‌آوری اطلاعات کانون سراسر کشور عصر روز 13 بهمن 1395 در تهران به کار خود پایان داد.