سومین سینمای کودک و نوجوان کانون خوزستان آغاز به کار کرد

سومین سینمای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان هم‌زمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در شهرستان آبادان افتتاح شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سومین سینمای کودک و نوجوان کانون خوزستان با حضور جمعی از مسوولان و کودکان و نوجوانان آبادانی در مرکز فرهنگی هنری شماره 3 این شهرستان آغاز به کار کرد.
غلام‌رضا شنبدی مدیرکل کانون استان خوزستان در این مراسم گفت: امروز در حالی در آیین گشایش سومین سینمای کودک و نوجوان کانون خوزستان حضور داریم که جشن‌های سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را برپا می‌کنیم.
وی ادامه داد: کودکان و نوجوانان و خانواده‌ی آن‌ها در سینما کودک و نوجوان (کانون) می‌توانند تولیدات سینمایی، کوتاه، نیمه بلند و پویانمایی در دو نوبت صبح و عصر تماشا کنند.
شنبدی با اشاره به این‌که سینما کانون شهرستان آبادان 210 مترمربع مساحت زیربنا دارد، افزود: ظرفیت این سالن 160 نفر است و دانش آموزان مدارس، اولیای تربیتی و خانواده‌ها می‌تواند در دو سانس صبح و دو سانس بعد از ظهر فیلم‌های آموزشی و تربیتی مرتبط با کودکان و نوجوانان را مشاهده کنند.
وی با تأکید بر توسعه سینماهای کودک و نوجوان در استان خوزستان خاطرنشان کرد: ما در کانون با افزایش کمی و کیفی مکان‌های پخش فیلم کودک و نوجوان به دنبال توسعه فرهنگی و خدمت‌رسانی بیشتر به کودکان و نوجوانان هستیم و در این راه، قدم‌های استوار خود را با مساعدت و همکاری کانون کشور بر خواهیم داشت.
گفتنی است: دو سینمای کانون استان خوزستان ابتدا آبان سال جاری در شهرستان اهواز و سپس در شهرستان دزفول با حضور مسوولان استانی و شهری افتتاح شد و در حال حاضر به پخش فیلم‌های کودک و نوجوان می‌پردازد.