کیفیت آثار انیمیشن ایران مطلوب است

دو کارگردان که از کشور اتریش در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران شرکت کرده‌اند، کیفیت آثار انیمیشن ایران و تعامل بیشتر دو کشور را مطلوب برشمردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نمایش فیلم «جهان را ببین» ساخته «مارکوس واگنر» و «مارتین لورنز» در روز نخست جشنواره با استقبال مخاطبان روبرو شد.
مارتین لورنز درباره نحوه حضور خود در این دوره از جشنواره، عنوان کرد: به وسیله ایمیل دریافت شده از جشنواره پویانمایی تهران برای شرکت در آن ثبت‌نام کردیم تا فیلم خود را در معرض دید مخاطبان انیمیشن ایرانی قرار دهیم.
وی افزود: از آنجایی که در انیمیشن‌های ایرانی نکته‌های آموزنده بسیاری دیدیم علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره شدیم تا با این بهانه به هنرمندان انیمیشن ساز ایرانی نزدیک شویم.
لورنز با اشاره به کیفیت آثار انیمیشن ایرانی، گفت: پیش از این، توجه ما به تعدادی انیمیشن جلب شده بود، تا زمانی که به ایران و جشنواره پویانمایی تهران نیامده بودیم، نمی‌دانستیم این انیمیشن‌ها متعلق به کشور ایران است.
این کارگردان، ادامه داد: با قدرت می‌توانم انیمیشن‌های ایرانی را دارای کیفیت مطلوبی معرفی کنم و امیدوارم شاهد آثار بیشتری از این کشور باشیم.
وی با بیان این‌که باید در زمینه تولید انیمیشن در کشورها تعامل برقرار شود، مطرح کرد: تعامل بین انیمیشن سازهای دنیا به تبادل اطلاعات در این عرصه هنری کمک می‌کند و این اتفاق خوبی برای انیمیشن دنیا خواهد بود.
مارتین لورنز و مارکوس واگنر در کشور اتریش یک شرکت تولید انیمیشن با نام« LWZ» دارند.
تعامل صنعت انیمیشن ایران و اتریش از اهداف این هنرمندان برای شرکت در جشنواره پویانمایی تهران، عنوان شده است.
دهمین جشنواره دوسالانه بین‌المللی پویانمایی تهران 15 اسفند آغاز شد و روز 19 اسفند به کار خود پایان می‌دهد.