تکنیک انیمیشن‌سازان ایران را به اسپانیا می‌برم

داور مسابقه بین‌الملل و سیفژ دهمین جشنواره پویانمایی، تکنیک‌های مورد استفاده انیمیشن‌سازان ایران را جذاب معرفی کرد و گفت: سعی کردم این تکنیک‌ها را یاد بگیرم و به دانشجویانم در اسپانیا آموزش بدهم.

ماریا کارمن سانتوس، داور مسابقه بین‌الملل و سیفژ در گفت‌وگو با اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اظهار کرد: برای انتخاب بهترین فیلم سعی کردیم به همه موارد مثل موسیقی، گرافیک، حقیقت داستان و تمام جزییات و موارد جنبی که برای انتخاب بهترین فیلم مهم بوده است، توجه کنیم.
این کارگردان در خصوص سطح آثار جشنواره پویانمایی، گفت: این جشنواره سطح کیفی بسیار بالایی دارد، به‌طوری که از دیدن آن‌ها شگفت‌زده شدیم و نمی‌دانستیم کدام اثر را به عنوان اثر برتر انتخاب کنیم.
او ادامه داد: انیمیشن ایران ظرفیت‌های بالایی دارد و انیماتورهای ایران از توانایی زیادی برخوردار هستند.
ماریا کارمن با اشاره به بخش بازار ملی جشنواره پویانمایی، گفت: تولیدات بسیاری از استودیوهای مختلف خصوصی، دولتی کارهای دانشجویی بسیار جالب در این بازار حضور دارد که از دیدن آن‌ها لذت بردم.
داور این رویداد هنری با اشاره به تکنیک‌های مورد استفاده شرکت کنندگان جشنواره پویانمایی، تاکید کرد: از تکنیک‌هایی که انیمیشن‌سازان در آثار این جشنواره استفاده کرده بودند، بسیار یاد گرفته‌ام. شخصیت‌های زیادی بین این آثار کشف کردم که حتما به دانشجویانم در اسپانیا منتقل خواهم کرد.
او افزود: این جشنواره برای من جذاب بود، به دلیل این‌که ایران در حوزه برگزاری جشنواره انیمیشن تجربه چندین ساله دارد و دوست دارم سال‌های آینده هم در این جشنواره حضور داشته باشم.
بر اساس این گزارش، ماریا کارمن سانتوس متولد 1959 مادرید اسپانیا، دانش‌آموخته فیلم‌سازی، کارگردانی تلویزیونی و رسانه‌های دیجیتال است و در حوزه تولید پویانمایی کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند. سانتوس که دو جایزه بین‌المللی را برای آثارش در کارنامه دارد، در حال حاضر مشغول به فعالیت و تدریس در مناطق روستایی و همچنین برنامه‌ریزی آموزشی برای مدارس، رادیو و تلویزیون است.
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 15 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد و تا 19 اسفند ادامه دارد.