روز خریداران خارجی و داخلی در بازار ملی انیمیشن جشنواره پویانمایی

خریداران خارجی و داخلی به همت معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری از بازار دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، بازدید کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بخش خصوصی و دولتی انیمیشن امسال با 12 اثر در بازار جشنواره حضور داشتند، خریداران خارجی و داخلی به همت معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری در برنامه‌ای با‌ عنوان «روز خریدار» به بازار جشنواره آمدند.
این خریداران که شامل مدیران شبکه‌های روسیه، ترکیه، عراق و لبنان از بخش خارجی و مارکت‌های آنلاین، VOD، تامین منابع صدا و سیما،‌ مرکز صبا و شبکه پویانمایی از بخش داخلی بودند با پر کردن فرم‌هایی به این آثار امتیاز دادند.
طبق گفته امیر آقایی، دبیر کارگروه، هدف از این برنامه توسعه بازار جدید در حوزه انیمیشن، جذب بازارهای جهانی و بسط دیدگاه اقتصادی نسبت به انیمیشن است.
در این بازدید آثاری از خانه انیمیشن، استودیو هورخش، استودیو اشراق، استودیو خاک، دانشگاه سوره و دانشگاه تربیت مقدس مورد توجه قرار گرفت.
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز 19 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان می‌دهد.