«مجلس آینه» بهترین فیلم بخش دینی جشنواره پویانمایی

هیات داوران بخش دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی، تندیس طلایی بهترین فیلم در بخش دینی را به مهدی آقاجانی برای فیلم «مجلس آینه» به خاطر نگاه نو به هنر تعزیه و روایت دینی اهدا کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در کنار سه تندیس اهدایی بهترین فیلم، بهترین کارگردانی بخش دینی و کارگردانی بخش ارزش‌های انقلاب اسلامی، مبلغ 40‌میلیون ریال نیز به هر یک از این برگزیدگان اهدا شد.
هیئت داوران آثار دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی متشکل از نورا حق‌پرست، حسین مرادی و احمد سفلایی در بیانیه خود علاوه بر این تندیس، تندیس طلایی بهترین کارگردانی بخش دینی را به هادی محمدیان برای «مردی که خودش را کشت» به خاطر روایت جسورانه و استفاده صحیح از فن‌آوری دیجیتال در بیان یک روایت دینی و تندیس طلایی بهترین کارگردانی را در بخش ارزش‌های انقلاب اسلامی به محمد خیر‌اندیش برای «دم جنبونک‌ها» به خاطر کارگردانی دقیق و استفاده مناسب از درام برای پیش‌برد داستان فیلم اختصاص داد.
در این بخش از ایده خلاقانه «روزی روزگاری، ایران در برابر آمریکا» به کارگردانی مصطفی کاظم‌خانی و فیلم «در تاریکی» به کارگردانی زهره فیضی نیز تقدیر شد.
هیات داوران در همین حال در بیانیه‌ای به تاثیر پویانمایی بر نسل جوان تاکید کرد.
در بخشی از متن این بیانیه آمده است: تأثیر پویانمایی بر نسل جوان انکارناپذیراست. بسیاری از رفتارهای امروز، آینه‌ی آموخته‌های دیروز است که خوش رنگ‌ترین‌شان، حاصل زیبایی‌های جهان پویانمایی است. هیات داوران بخش دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی، به تک تک هنرمندان این عرصه، خسته نباشید می گوید و با همه کاستی‌ها و ضعف‌هایی که در آثار این بخش دیده شده است امیدوار است که افزایش تلاش‌های دوستان، چشم‌اندازی روشن و بدیع در عرصه پویانمایی، پیش چشم آینده‌سازان ایران اسلامی بنمایاند.
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز 19 اسفند به کار خود پایان داد.