معرفی انیمیشن‌‌های آستان قدس در نشست جشنواره پویانمایی

نشست معرفی آثار پویانمایی مرکز آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در آخرین روز از برگزاری دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران با حضور مهدی سیم‌ریز، محمد ظریف نمایندگان این موسسه و جمعی از هنرمندان انیمیشن برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی سیم‌ریز یکی از دست‌اندرکاران مرکز آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی درباره این موسسه بیان کرد: در این چهار، پنج سال گذشته تمام دغدغه این موسسه روی بحث آموزش بوده است اما در حال حاضر بخش تولید آثار انیمیشنی را هم راه‌اندازی کرده‌ایم.
وی با اشاره به هنرمندان انیمیشن‌ساز شهر مشهد گفت: اول از همه به خاطر حضور این موسسه در شهر مشهد، ثبت‌نام را از مخاطبان این شهر آغاز کردیم و بعد با آمدن به شهر تهران به هنرمندان تهرانی هم برای حضور در این موسسه فراخوان داده‌ایم.
محمد ظریف‌صدر از دیگر عوامل مرکز آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی افزود: در این دوره فعالیت موسسه آفرینش‌های هنری 200 انیمیشن در حوزه آموزش دینی به تولید رسید که از آن‌ها بازخورد خوبی گرفتیم.
وی ادامه داد: همچنین در زمینه آموزش انیمیشن مذهبی کارگاه‌هایی را برپا کردیم که از دل آن‌ها هنرجویان علاقه‌مند به این رشته آثار خوبی را ارایه داده‌اند.
ظریف با اشاره به قصه‌گویی در انیمیشن‌های مذهبی گفت: نویسنده نباید مستقیم به موضوع‌های آموزشی در این زمینه بپردازد بلکه باید دراماتیک به قصه نگاه کند تا به دل مخاطب کودک بنشیند.
وی درباره هدف این موسسه آموزشی گفت: ترویج فرهنگ دینی و اسلامی هدف اصلی این موسسه آموزشی است که انیمیشن‌ها با همین محوریت به مرحله تولید می‌رسند.
ظریف با بیان این‌که بودجه تولیدات انیمیشن مذهبی افزایش پیدا کرده است بیان کرد: تامین اعتبار این موسسه در دو سال اخیر افزایش پیدا کرده است. ولی در پی آن به دنبال افزایش بودجه هم هستیم چرا که شهر مشهد در زمینه تولیدات انیمیشن فعالیت چشم‌گیری داشته است.
وی افزود: زمانی که اسم انیمیشن مذهبی برده می‌شود، همه به کلمه محدودیت فکر می‌کنند در صورتی‌که اینطور نیست و فقط تنها نویسنده است که باید بداند چگونه قصه را برای مخاطب ارایه کند تا انیمیشن تولید شده برای مخاطب کودک باورپذیر شود.
در ادامه این نشست سه انیمیشن از ساخته‌های این موسسه پخش شد تا حاضران با آثار تولیدی مرکز آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی بیشتر آشنا شوند.
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز 19 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان داد.